۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۶۶۰۳۴۵
عضو شورای حوزه علمیه خوزستان:

روضه و عزاداری های محرم نباید به بهانه کرونا تعطیل شود

روضه و عزاداری های محرم نباید به بهانه کرونا تعطیل شود
حجت الاسلام امام گفت: نباید به بهانه کرونا، روضه و عزاداری های محرم تعطیل شود بلکه عمل به گفته‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا بهترین راهکار است.
حجت الاسلام سید محمد امام، عضو شورای حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه حفظ سلامتی خود و دیگران یکی از واجبات شرعی است، خاطرنشان کرد: از انجام هر کاری که سبب ابتلا به کرونا شود، باید جلوگیری کرد، اجتناب از عامل بروز هرگونه بیماری واجب است و در این باره نظر متخصصان اولویت دارد که آیا کاری انجام بشود یا خیر؟

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه شعائر و مجالس حسینی از ملزومات مطرح شده در میان فقها است، عنوان داشت: در شرایط کنونی، باید سلامتی و شعائر حسینی را حفظ کرد که بهترین راهکار عدم افراط و تفریط و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

حجت الاسلام امام اضافه کرد: بی مبالاتی و عدم رعایت دستورالعمل‌های وضع شده درباره ماه محرم نابخشودنی است؛ از سوی دیگر نباید به بهانه کرونا، روضه و عزاداری جمع شوند بلکه عمل به گفته‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا بهترین راهکار است.

وی با بیان اینکه دستورالعمل‌های ابلاغی باید رعایت شوند، تصریح کرد: با رعایت دستور‌های ابلاغی به عزاداری در ماه محرم پرداخته شود و در طول عزاداری ها، فاصله گذاری اجتماعی رعایت و از برگزاری هرگونه برنامه در فضا‌های بسته جلوگیری شود.

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: مدت زمان برگزاری هرگونه روضه و مجلس عزاداری در حسینیه‌ها و تکایا مراعات شود./۹۴۵۶/ت310/ب1
ارسال نظرات