۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۶۰۳۴۸
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی:

دل‎بستن به آمریکا نتیجه ای نخواهد داشت

دل‎بستن به آمریکا نتیجه ای نخواهد داشت
حجت الاسلام طباطبایی نژاد با اشاره به بدعهدی‌ آمریکا در برجام، گفت: آمریکا به دنبال تأمین منافع خود در کشور ما است و هرگز مذاکره با آمریکا برای کشور ما سودی نخواهد داشت.

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه تجربه‌های سال‌های اخیر و سالهای پیش از انقلاب و حتی رخدادهای پیش از انقلاب اسلامی باید برای کشور ما درس شده باشد، گفت: آمریکا نشان داده است برای کشور ما خیری ندارد و جز توطئه و اسیب زدن به کشور ما کاری انجام نخواهد داد.

وی با بیان اینکه اگر آمریکا به کشور ما روی خوش هم نشان بدهد به دلیل طمعی است که به منافع خود در کشور ما دارد، اظهار کرد: آمریکا همیشه در تلاش است از نظر سیاسی و اقتصادی بتواند منافع خود را در کشور ما با توطئه های مختلف تأمین کند.

دلبستن به آمریکا نتیجه ای نخواهد داشت

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دل بستن به آمریکا و مذاکره با آمریکا با توجه به تجربه‌های اخیر که داریم به ویژه شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اینستکس که یک روش مسخره ابداعی از اروپا و بی نتیجه بوده است و مسائلی از این دست نشان دهنده بی فایده بودن مذاکره با آمریکا و دل بستن به غرب از جمله آمریکا است.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد دولت یازدهم و دوازدهم را دولت برجام نامید و تصریح کرد: این برجام هنوز به غیر از فشار اقتصادی برای مردم حاصلی نداشته است و گشایشی از برجام دیده نشد، در یک مرحله ای نظام به این جمع بندی رسید که یک نرمش قهرمانانه ای داشته باشد که متأسفانه نرمش مذاکره کنندگان در برجام قهرمانانه نبود و همین نرمش غیر قهرمانانه برجام هم با بدعهدی آمریکایی‌ها مواجه شد.

وی با اشاره به بدعهدی آمریکایی ها به کسانی که در ایران دلبسته آمریکا بودند، اظهار کرد: رفتارها و بدعهدی‌های آمریکایی‌ها راه مذاکره را بسته است و نشان داده است که مذاکره با آمریکا بدون نتیجه و بدون فایده برای کشور خواهد بود و این ساده انگارانه و به دور از تجربیات حاصله است که بگوییم آمریکا می تواند نجاتبخش کشور ما باشد و باید با آمریکا مذاکره کنیم تا گشایش اقتصادی حاصل شود.

مذاکره با آمریکا برای هیچ کشوری منفعت نداشته است

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: مذاکره با آمریکا برای کشورهای منطقه و همسایه و دیگر کشورهای جهان هم بدون فایده بوده است، شاهد هستیم کشورهایی مثل لیبی و مصر وقتی که برای آمریکا دیگر سودی نداشتند با خیانت آمریکایی ها مواجه شدند و در نهایت هم از هم پاشیدند و شاه کشور ما هم وقتی دیگر منفعتی برای آمریکا نداشت مورد حمایت قرار نگرفت و او را رها کردند.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد به توطئه های آمریکا علیه ایران در سالهای پس از انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: 40 سال است که شاهد هستیم برخی غرب زدگان می‌خواهند به سمت غرب بروند و 40 سال است که این موضوع را دلسوزان کشور فریاد می‌زنند که آمریکایی‌ها و غربی‌ها خیرخواه کشور ما نیستند و تجربه‌های متعددی در این خصوص حاصل شده و بی فایدگی مذاکره با آمریکا به خوبی تجربه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به مواضع روشن، صریح، دقیق و منطقی رهبر معظم انقلاب و واکنش ایشان به نامه ترامپ که توسط نخست وزیر ژاپن برای ایشان فرستاده شده بود و ایشان فرمودند ترامپ را لایق هیچ تبادل پیامی نمی‌بینم و مواضع مختلف ایشان در خصوص مذاکره با آمریکا، قطعا این دولت و دولت‌های دیگر به فکر مذاکره با آمریکا نخواهند بود.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی ضمن یادآوری بدعهدی‌های گسترده آمریکا در برجام، تصریح کرد: قطعا مذاکره با آمریکا برای کشور گشایشی ندارد و حرف‌هایی که ترامپ در تبلیغات انتخاباتی برای مذاکره با ایران می‌زند به دلیل نیاز او در انتخابات به این شعارهای تبلیغاتی است و قطعا راه مذاکره با آمریکا بسته است و برای کشور ما جز ضرر و مشکلات و خطر چیزی به دنبال نخواهد داشت./1304/ت302/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات