۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۶۰۳۶۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان:

هیأت‌ها ملزم به ثبت نام در سامانه بیرق هستند

هیأت‌ها ملزم به ثبت نام در سامانه بیرق هستند
حجت الاسلام حقانی گفت: طبق هماهنگی انجام شده با اداره کل آموزش و پرورش کرمان هیأت‌ها برای عزاداری می‌توانند از حیاط مدارس استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا درکرمان، حجت الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان در گفت و گویی اظهار کرد: شیوه نامه برگزاری مراسم ماه محرم و صفر همانند شیوه‌نامه سایر صنوف با نظر کارشناسان دانشگاه‌علوم‌پزشکی و ستاد کرونا تدوین شده است.

وی با اشاره به چگونگی برگزاری مراسم محرم و صفر در استان کرمان، تصریح کرد: برگزاری مراسم باید در فضای باز با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و حداکثر به مدت ۲ ساعت برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به بحث نذر و نذورات مردم در ماه‌های محرم و صفر، اظهار داشت: ترجیحاً پیشنهاد می‌شود که مردم نذر و نذورات خود را در قالب بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه در میان نیازمندان توزیع کنند و چنانچه تصمیم بر توزیع نذورات خود در میان عزاداران دارند به هیچ وجه این توزیع قبل، حین و پایان هیئت و در هیچ گونه تجمعی توزیع نباید انجام شود.

وی با اشاره به این مطلب که آشپزخانه هیئت‌ها نیز در این ۲ ماه تعطیل هستند، اظهار داشت: تمام هیئت‌های مذهبی که قصد برگزاری مراسم را در ایام محرم و صفر دارند باید در سامانه بیرق ثبت نام کرده و در ادامه با حضور در سازمان تبلیغات اسلامی و دادن تعهد کتبی و پس از حضور کارشناس سازمان تبلیغات و علوم پزشکی در محل هیئت و تأیید مکان، به عزاداری بپردازند.

حجت الاسلام حقانی با بیان این مطلب که زمان ثبت نام هیئت‌ها در سامانه بیرق از تاریخ ۲۱ مرداد آغاز و هیئت‌ها در هر زمانی که قصد برگزاری مراسم را دارند در این سامانه می‌توانند ثبت نام کنند، افزود: مسئول هیئت‌ها می‌توانند در مکان بخشداری‌ها به دفتر امام جمعه مراجعه کرده و ثبت نام هیئت خود را انجام دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان اظهار داشت: طبق هماهنگی انجام شده با اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان تمامی هیئت‌ها برای عزاداری می‌توانند از حیاط مدارس استفاده کنند./1399/د101/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
احسنت
0
0