۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۶۰۳۹۲
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان:

هیأت ها ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند

هیأت ها ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند
حجت الاسلام سلطانی با اشاره به اینکه مسجدی ها بیشتر از سایر اقشار در زمینه مقابله با کرونا به وظایف خود عمل می کنند، گفت: هیأت ها ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام اکبر سلطانی صبح چهارشنبه در جلسه هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی هیئات مذهبی شهرستان کرمان بیان داشت: وضعیت فراگیر شدن ویروس کرونا موجب شده تعدادی از هموطنان جان خود را از دست بدهند لذا این ویروس بزرگ و کوچک یا پیر و جوان نمی‌شناسد.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا جان مردم را تهدید می‌کند، افزود: بهتر است برنامه‌های عزاداری ماه محرم را بر اساس شرایط روز تعریف کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان به دستورالعمل‌های ستاد کرونا اشاره کرد و افزود: فضای محرم امسال با محرم سال‌های قبل متفاوت است ضمن اینکه مراسم محرم باید در فضای باز برگزار شود و از برگزاری مراسم در فضای بسته جلوگیری می‌شود.

سلطانی تصریح کرد: همه هیئت باید به سامانه بیرق متصل شوند و نام خود را ثبت کنند تا ما بتوانیم اطلاعاتی از برگزاری مراسم توسط هیأت‌ها را داشته باشیم.

وی یادآور شد: پیشکسوتان جوانان را دریابند و از آنان در خصوص برگزاری مراسم کمک بخواهید.

حجت الاسلام سلطانی به دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری مراسم محرم و صفر اشاره کرد و یادآور شد: از دوستان هیئتی می‌خواهم که به این دستورالعمل‌ها و ضوابط عمل کنند ضمن اینکه مواد ضد عفونی کننده در اختیار هیئت‌ها قرار خواهد گرفت تا در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی استفاده کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان یادآور شد: هیئتی‌ها نهادهایی مردم‌محور بوده و به سلامت مردم اهمیت می‌دهند که این موضوع در مراسم شب‌های قدر و … نیز مشاهده شده ضمن اینکه هیئت‌ها و مساجد بیشتر از سایر اقشار جامعه در رابطه با ویروس کرونا مقابله کرده‌اند.

وی ادامه داد: بهتر است جلسات عزاداری خانگی و خانوادگی در مکان‌هایی که مسقف و سرپوشیده نباشد راه‌اندازی شود./1399/د102/ب1

ارسال نظرات