۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۶۶۰۴۰۹
امام جمعه موقت کرمانشاه:

نباید اجازه مهندسی عزاداری های محرم به جریان های دین ستیز داده شود

نباید اجازه مهندسی عزاداری های محرم به جریان های دین ستیز داده شود
امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: نباید اجازه دهیم که عزاداری های محرم امسال توسط گروه ها و جریان های دین ستیز مدیریت و مهندسی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عنوان کرد: هر جامعه و کشوری برای خود داشته هایی در حوزه فرهنگ و دین دارد که نهضت عاشورا و سرمایه های معنوی این نهضت جزء ارزش های دینی مسلمانان به ویژه شیعیان است.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: در محرم و صفر می تواند به عینه دید که بسیاری از شعائر اسلامی علیرغم تلاش های وافر درباریان اموی و بنی عباس دوباره به اسلام جانی دوباره بخشیدند.

این استاد حوزوی ادامه داد: جایگاه محرم در نزد شیعه بسیار ویژه است، از این رو برگزاری این مراسم ها در این ماه مقدس برای همه ما یک امر واجب و عینی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی بیان داشت: امسال با توجه با کرونا شاهد یک وضعیت بسیار ویژه هستیم، ولی این وضعیت با مدیریت متولیان فرهنگی و دینی و نیز ستاد ملی کرونا به راحتی قابل کنترل است، از این رو باید تلاش همه ما برگزاری عزاداری های محرم با رعایت کامل پروتکل های باشد.

امام جمعه موقت کرمانشاه خاطرنشان ساخت: برگزار نشدن عزاداری های محرم و دیگر مناسبت های مذهبی در جامعه اسلامی یک آرزوی دیرینه دشمنان است، لذا نباید اجازه دهیم که اهمال کاری برخی از افراد در جامعه زمینه تحقق این آرزوی بزرگ دشمنان را فراهم کند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود گفت: همانطوری که دولت علنا و رسما اعلام می کند که نباید چرخه تولید و اقتصاد با وجود کرونا متوقف شود، در بحث مباحث و مراسم های دینی نیز نباید اجازه دهیم این موضوع به تعطیلی کشیده شود و دین به سمت انزوا حرکت کند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در ادامه با اشاره به اینکه در سالهای اخیر بسیاری از جریان ها به دنبال تحریف محرم و ورود به هیات های مذهبی بوده اند، اظهار داشت: برخی از فرقه های ضاله و دست آموز استعمار و رژیم صهیونیستی با حمایت های مالی دشمنان اسلام تلاش بسیاری برای ایجاد افراط و تفریط در عزاداری های ماه محرم داشته اند که نمونه آن را می توان به تلاش آنان در مراسم اربعین سال گذشته اشاره کرد.

وی تصریح کرد: همگان به عینه دیدیم که اعضای این فرقه که همانند گرگی در پوستین میش می باشند، با تبلیغات مسموم خود 2 هدف را در راهپیمایی بزرگ اربعین را دنبال می کردند، نخست اینکه به دنبال انحراف تشکل های مذهبی و عزاداری ها بودند و دوم اینکه می خواستند از این فرصت برای ایجاد تفرقه بین برادران شیعه و سنی به سود خود بهره برداری کنند.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: نباید اجازه دهیم که عزاداری های محرم امسال توسط گروه ها و جریان های دین ستیز مدیریت و مهندسی شوند./1400/ت210/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سید علی
Iran, Islamic Republic of
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
شما خودتان (طلاب حکومتی ) بزرگترین انحراف کنندگان محرمین ، عوض صحبت از امام حسین و سقیفه که بانی و باعث ان شده ، فقط دم از رهبر انقلاب میزنید.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
پاسخگویی به نیازهای انقلاب توسط روحانیون در متن جامعه است.
احسنت
0
0