۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۶۰۴۱۵
مدیر حوزه علمیه کردستان:

افراط و تفریط از آفات هیئات مذهبی است

افراط و تفریط از آفات هیئات مذهبی است
مدیر حوزه علمیه کردستان افراط و تفریط را از آفت های هیأت های مذهبی دانست و گفت: اسلام دین میانه روی و اعتدال است.

حجت الاسلام نادر رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، عنوان داشت: نگاه اسلام به مسایل اجتماعی و انسانی یک نگاه جامع و کامل است و این دین برای تمام ادوار زندگی بشریت دستورالعمل های خاص خود را دارد که همگی این دستورات هرگز زنگار روزگار را به خود نمی گیرند.

مدیر حوزه علمیه کردستان گفت: از سوی دیگر اسلام به شدت با مساله فردیت مخالف است و توجه و تاکید بسیاری بر اجتماع دارد، از این رو اینجاست که برگزاری مراسم های مذهبی و مناسک معنوی به اسلام معنای واقعی را می بخشد.

این استاد حوزه علمیه کردستان تاکید کرد: در آستانه ورود به ماه محرم قرار داریم، ماهی که در آن اسلام ناب محمدی با رشادت و ایثار امام حسین (ع) و یارانش دوباره به مسیر اصلی خویش برگشت.

این استاد حوزوی ادامه داد: در این ماه شاید در ظاهر تمام سپاهیان و یاران امام حسین علیه السلام به شهادت رسیدند و اهل بیت علیهم السلام به اسارت سپاهیان یزد درآمدند، ولی در این رویداد بزرگ تاریخی و بشری این دستگاه خلافت فاسد بنی امیه بود که بازنده اصلی این میدان گردید.

حجت الاسلام رنجبر در ادامه سخنان خود عنوان داشت: یکی از مشکلاتی که هر ساله هیات ها و تشکل های مذهبی با آن روبرو هستند، بحث افراط و تفریط در عزاداری هاست، متاسفانه گروه های منحط که بنام اسلام فعال هستند و البته جیره خوار جریان جهانی صهیونیسم نیز شناخته می شوند، در ایام فعالیت خود را دوچندان می کنند.

مدیر حوزه علمیه کردستان گفت: این جریان ها از هر فرصتی به ویژه از اعیاد و مراسم های مذهبی برای تحریف دین نهایت استفاده را می برند که نمونه های بسیاری از این فرقه های ضددین وجود دارد که بیان آن از حوصله این گفتگو خارج است.

این استاد حوزوی ادامه داد: فصل الخطاب برگزاری عزاداری های محرم، کلام شیوا و جامع امام خامنه ای در روز عید سعید قربان بود. ایشان در سخنان خویش برگزاری این مراسم را منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا و نیز رعایت کامل پروتکل های بهداشتی عنوان فرمودند که این امر باعث شد که هجمه رسانه دشمنان علیه اسلام به ویژه عزاداری های محرم به در بسته بخورد.

حجت الاسلام رنجبر اشاره کرد: اولویت دین اسلام سلامت جان یکایک افراد است و به نوعی می توان گفت که این امر در اسلام به عنوان یک خطر قرمز شناخته می شود، ولی با این وجود تعطیلی هیات های مذهبی و مناسک معنوی در اسلام بی معناست.

مدیر حوزه علمیه کردستان گفت: زمانی که دولت خود به خوبی وضعیت کرونا را می داند و بازهم اعلام می کند که باید چرخ اقتصاد و تولید همواره در حرکت باشد، باید پرسید آیا جایگاه چرخه معنویت در اسلام و مذهب شعیه از چرخه اقتصاد کمتر است؟!

این استاد حوزه علمیه کردستان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: با این وجود برخی از آفات هر ساله هیات های عزاداری را به شدت تهدید می کنند و در این ایام فعالیت این جریان های منحرف چندین برابر می شود و برای عملی کردن خواسته های شیطانی خود دست به هر کاری می زنند.

وی افراط و تفریط را آفت هیات های مذهبی دانست و گفت: اسلام دین میانه روی و اعتدال است، لذا هرگونه افراط و تفریط در آن نه تنها جایگاهی ندارد، بلکه حرام می باشد.

حجت الاسلام رنجبر ادامه داد: این جریان ها با نفوذ به برخی از هیات ها به دنبال تزریق باورهای نادرست خود در بین عزاداران هستند و عملا با اعمال خود دین خدا را تحریف می کنند که این امر برای اسلام یک سم است.

مدیر حوزه علمیه کردستان گفت: باید هر ساله به ویژه امسال عزاداران حسینی به شدت مواظب این جریانات منحرف و ضددین باشند و اجازه نفوذ آنها به هیات ها و تشکل هایی مذهبی داده نشود.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: خروجی مجالس عزای حسینی باید منبع و سرچشمه شعور و شور حسینی باشد نه مکانی برای تحریف تاریخ واقعی اسلام./1401/ت210/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
درسته
0
0