۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۶۰۴۲۴
حجت الاسلام باقرزاده در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

اصرار شیعه انگلیسی بر عقل گریزی و موج سواری بر کرونای جهالت

اصرار شیعه انگلیسی بر عقل گریزی و موج سواری بر کرونای جهالت
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) جریان شیرازی را وامدار غرب و انگلیس دانست و نسبت به تلاش شیعه انگلیسی برای تهی کردن عزاداری محرم از عقلانیت هشدار داد.

کمتر از ده روز به ماه محرم و عزاداری سالار شهیدان مانده است، ستاد مقابله با بیماری کرونا موضع خود را شفاف نموده و مانعی نسبت به برگزاری عزاداری سیدالشهداء علیه‌السلام بیان نکرده و تنها به ذکر الزامات و محدودیت‌ها اکتفا نموده است.

اما برخی افراد حوزوی سکولار هماهنگ با شخصیت‌های غیردینی به چیزی کم‌تر از تعطیلی کامل هیئات مذهبی راضی نیستند و از سوی دیگر شیعه انگلیسی با مقدس نمایی و اصرار بر وهن شیعه و بی عقل نشان دادن هیئات مذهبی، اصرار بر عدم رعایت اصول بهداشتی دارد و بی احتیاطی و درگیر کردن دیگران به کرونا و آسیب رساندن جانی و مالی به عزاداران را توجیه می‌کند.

در میان این افراط و تفریط، بسیاری از هیئات مذهبی، عمل به دستورات ستاد مقابله با کرونا را بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب الزامی دانسته و عزاداری محرم در عین رعایت اصول بهداشتی را مورد تاکید قرار دادند.

حجت الاسلام محمدرضا باقرزاده عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، عقل گریزی و موج سواری بر کرونای جهالت را مشخصه فرقه شیرازی معروف به شیعه انگلیسی خواند و اظهار داشت: برخی جریان‎ها بر موج ناآگاهی جهالت برخی مردم سوار می شوند و سعی می کنند که خود را به عنوان مقدسین، طرفداران اهل بیت(ع)، خیرخواهان و دلسوزان دین برای مردم معرفی کنند، در صورتی که آنها به دنبال پیاده سازی اهداف انگلیسی و توهین به مکتب تشیع هستند.

وی بر ضرورت همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی تأکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری، وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا را در راستای اقداماتی که انجام می دهند، یاری کردند، چرا که عدم تفاهم میان مردم و وزارت بهداشت را خطرناک دانستند و این تفاهم باید شکل بگیرد.

متدینین از دستورالعمل های بهداشتی اعلامی تبعیت می کنند

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عملکرد شفاف و دقیق را از ارکان اعتماد سازی دانست و تصریح کرد: اگر وزارت بهداشت با شفاف سازی و دقت، پروتکل ها و برنامه های خود را به موقع اعلام کند، مردم و هیئات و متدینین تبعیت می کنند.

حجت الاسلام باقرزاده اظهار داشت: اگر با شروع محرم موج دیگری از کرونا آغاز شود، نه تنها تبعاتی در جامعه خواهد داشت و افراد زیادی جان خود را از دست می دهند، بلکه جریان های بدخواهی مثل تشیع انگلیسی نیز بیکار نخواهند بود و بر این موج سوار خواهند شد و علیه اسلام و نظام و عزاداری های محرم فعالیت خواهند کرد.

جریان تشیع انگلیسی وامدار دولت انگلیس است

وی با بیان این که جریان تشیع انگلیسی وامدار دولت انگلیس است، گفت: علت این که جریان تشیع انگلیسی بر این آتش می دمند، همنوایی با سیاست های دولت انگلستان است؛ هر چه مشکلات ما در برابر کرونا بیشتر شود، خوشحالی انگلیسی ها بیشتر خواهد شد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: جریان تشیع انگلیسی جهت کسب مشروعیت برای خود به چنین مواضع عوام فریبانه ای نیاز داشته و تمایل دارند که در میان مردم، افرادی ولایتمدار و ولایت مآب شناخته شوند، بنابراین، بر موج ناآگاهی های عمومی سوار می شوند.

تلاش تشیع انگلیسی برای تهی کردن محرم از عقلانیت

وی به فعالیت های جریان تشیع انگلیسی نسبت به تحریف در عزاداری ها اشاره کرد و افزود: امروزه جریان تشیع انگلیسی سعی می کنند با رفتارهای همچون قمه زنی، بدن خراشی و لیسیدن ضریح و با شعارهایی از جمله «با لیسیدن ضریح هیچ فردی کرونا نمی گیرد» و عزاداری امام حسین(ع) سبب شیوع کرونا نمی شود» محرم را از عقلانیت تهی کنند.

حجت الاسلام باقرزاده اظهار داشت: از جریان تشیع انگلیسی سؤال می کنیم که اگر شما به این شعارها اعتقاد دارید، در زمانی که رضاشاه در ایران و صدام در عراق با عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) مقابله می کردند، شیعیان باید چگونه عمل می کردند؟؛ طبق این شعار شیعیان آن زمان باید تقیه می کردند و در خانه های خود به عزاداری می پرداختند تا کشته نشوند؛ وظیفه شرعی مردم در مقابله با صدام و رضاشاه نیز امروز در مقابله با کرونا مطرح است و کرونای امروز صدام و رضاشاه دیروز است.

وی با اشاره به تصورات برخی افراد نسبت به نوع عزاداری برای امام حسین(ع) گفت: امروز مردم برای مقابله با تهدیدات کرونا باید شکل عزاداری خود را تغییر دهند و اگر لازم باشد، مراسم عزاداری را با جمعیت کمتر و در فضای باز برگزار کنند؛ چرا برخی این مقدار خشک مغز و متحجر هستند که فکر می کنند اگر سنج و طبل عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) جا به جا شود، دیگر عزاداری نیست؟

جریان انگلیسی بر موج جهالت برخی از عوام الناس سوار می شوند

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که شیعه مظهر عقلانیت و تعقل است بر ضرورت بر سر عقل آمدن جریان تشیع انگلیسی تأکید و تصریح کرد: عموم مردم متوجه هستند؛ اما جریان انگلیسی بر موج جهالت برخی از عوام الناس سوار می شوند و ممکن است که در محرم کارهای سخیفی را انجام دهند، چنانچه در ابتدای شیوع کرونا کلیپ هایی از این جریان از لیسیدن ضریح منتشر شد.

وی ضمن انتقاد از جریان تشیع انگلیسی افزود: این احمق ها نمی دانند که ائمه اطهار(ع) نیز بیمار می شدند؛ مسأله رعایت فاصله یک ذراع در میان افراد در زمان شیوع بیماری های واگیردار را از اهل بیت(ع) داریم؛ در روایت آمده است که اگر کسی در زمان شیوع بیماری های واگیر دار در خانه بماند، مثل مجاهد فی سبیل الله است.

حجت الاسلام باقرزاده با بیان این که جریان تشیع انگلیسی، دین داری را با خدایی کردن و مقابله با قوانین تکوینی خدا اشتباه گرفته اند، اظهار داشت: این تصورات، نفهمی جریان مذکور را می رساند.

وی اقدامات تشیع انگلیسی را سبب مشوش جلوه دادن شیعه دانست و گفت: امیدواریم خداوند شیعه را از دست این جُهّال نجات دهد، شیعه با داشتن افرادی مثل این آدم های دوست نما دیگر نیاز به دشمن ندارد و همین افراد بی درایت و بی تعقل برای مشوش جلوه دادن شیعه کافی هستند تا ذهن جهان را نسبت به شیعه بدبین کنند؛ جریان تشیع انگلیسی آب به آسیاب دشمن می ریزند و برای امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) کار نمی کنند./822/ت301/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
بزرگ کردن برخی جریانات خود اشتباهی جبران ناپذیر است اگر رهای شان کنید از بین خواهند رفت
0
0