۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۶۶۰۴۴۰
رییس اداره تبلیغات آران و بیدگل خبر داد؛

حضور بیش از ۱۰۰ طلبه و روحانی آران و بیدگلی در عرصه مبارزه با کرونا

حضور بیش از ۱۰۰ طلبه و روحانی آران و بیدگلی در عرصه مبارزه با کرونا
حجت الاسلام مردان گفت: بیش از ۱۰۰ طلبه در عرصه‌های مختلف مبارزه با کرونا حضور داشتند، ۱۰ روحانی در زمینه تغسیل و تکفین و تدفین اموات کرونایی فعالیت می‌کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام سمیع الله مردان رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل عصر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت‌های طلاب و روحانیون در عرصه مبارزه با ویروس کرونا، گفت: در 6 ماه اخیر بیش از یکصد طلبه و روحانی آران و بیدگل در زمینه‌های مختلف در میدان مبارزه با کرونا و یاری رسانی جبهه سلامت حضور داشته‌اند.

وی در ادامه افزود: 10 روحانی مسؤولیت تغسیل، تکفین و تدفین و اقامه نماز و تلقین اموات افراد مبتلا به کرونا را در شهرستان آران و بیدگل برعهده داشتند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی با اشاره به نیاز کادر درمانی و بیماران به کمک نیروهای جهادی در ایام شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: روحانیون و طلاب شهرستان آران و بیدگل به صورت داوطلبانه به بیمارستان سید الشهدا(ع) شهرستان جهت کمک به کادر درمانی و بیماران در طول این ایام اعزام شده و مشغول به خدمت رسانی بوده‌اند.

حجت الاسلام مردان از تشکیل 10 تیم ویژه جهت ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی، محلات، معابر و مساجد آران و بیدگل خبرداد و افزود: از دیگر اقداماتی که با کمک هیأت‌های مذهبی، بسیجیان و طلاب و روحانیون در شهرستان آران و بیدگل صورت گرفت ساماندهی کمک‌های مردمی و اجرای طرح کمک مؤمنانه در محلات مختلف شهرستان است.

وی با بیان اینکه در سه ماه ابتدایی سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا بیش از 145 مسجد شهرستان تعطیل شد، خاطرنشان کرد: فعالیت مساجد با بهبود اوضاع و کمتر شدن شیوع کرونا آغاز شد و مردم و هیأت امنای مساجد در این خصوص همکاری خوبی با مسؤولان داشته‌اند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل از ابتلای 7 روحانی جهادی آران و بیدگل به ویروس کرونا خبرداد و گفت:متأسفانه سه تن از روحانیون شهرستان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

حجت الاسلام مردان با اشاره به نیاز مردم و خانواده‌های افراد مبتلا به کرونا و درگذشتگان این بیماری به مسائل مشاوره‌ای، تصریح کرد: تیم های ویژه و متخصصی در حوزه مشاوره توسط روحانیون و بسیجیان شهرستان تشکیل شد تا در کنار خانواده‌های افراد مبتلا به کرونا و درگذشتگان شیوع این بیماری باشد و از درد و رنج آنها با فعالیت‌های خود بکاهند.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در عرصه تبلیغ، اظهار کرد: به دلیل محدودیت‌های موجود و اهمیت رعایت دستورات بهداشتی، لازم شد تا طلاب و مبلغین فعالیت های تبلیغی خود را در عرصه فضای مجازی ادامه دهند به همین دلیل بیش از 30 طلبه نخبه فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی خود را در فضای مجازی و در قالب فعالت در شبکه‌های اجتماعی انجام داده و این فعالیت‌ها ادامه خواهد داشت./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات