۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۶۶۰۴۴۸
آیت الله جاودان تاکید کرد؛

آیه مباهله؛ سند حقانیت امامت امیرمؤمنان

آیه مباهله؛ سند حقانیت امامت امیرمؤمنان
استاد حوزه علمیه دین بدون ولایت را نقمت و بلا دانست و گفت: آیه مباهله سند حقانیت امام علی(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی جاودان استاد حوزه علمیه، چهارشنبه‌شب در جلسه هفتگی درس اخلاق خود که در حسینیه مرحوم شیخ زاهد برگزار شد، با استناد به آیات سوره مبارکه مائده، گفت: بسیاری از مسائل اساسی که برای آینده امت لازم بود ازجمله روز غدیر و آیه اکمال دین در این سوره بیان‌شده است.

وی افزود: در آیه سوم سوره مائده می‌فرماید: امروز روزی است که دشمن از دین اسلام ناامید شده و نمی‌تواند علیه شما کاری انجام دهد؛ دشمن بعد از بعثت پیامبر اکرم(ص) توطئه‌های فراوانی علیه اسلام انجام داد تا مردم را از دین جدا کند.

آیت‌الله جاودان بابیان اینکه دلیلی برای کامل شدن دین در روز عرفه نیست و این حرف باطلی است که گفته می‌شود شان آیه اکمال دین مربوط به‌روز عرفه است، اظهار داشت: کسی نمی‌تواند بگوید دشمن در روز عرفه از دین اسلام ناامید شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه دین با ولایت امام علی(ع) کامل شد، گفت: پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر امیرمومنان علی(ع) را به‌عنوان جانشین انتخاب کردند تا دین محفوظ بماند همین امر سبب ناامیدی دشمن شد.

وی افزود: دشمنان به‌خوبی می‌دانستند امام علی(ع) همانند پیامبر اکرم(ص) عمل می‌کنند و هرگز دستخوش حیله و نیرنگ دشمنان نمی‌شوند و با همه وجود از اسلام دفاع می‌کنند.

آیت‌الله جاودان بابیان اینکه دین اسلام به‌عنوان نعمت الهی در روز غدیر تمام شد، ابراز کرد: اگر مسلمانان بعد از رحلت رسول‌الله(ص) ولایت امام علی(ع) را می‌پذیرفتند هرگز گرفتار بلایی چون معاویه و یزید نمی‌شدند که با دستور آنان در مدینه به قتل برسند و جان و ناموسشان را حلال اعلام کنند.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه دین بدون ولایت امام علی(ع) بلا و نقمت است، اظهار داشت: نعمت دین با ولایت حضرت پایدار می‌ماند و مورد رضایت خداوند متعال است در غیر این صورت خداوند از دین بدون ولایت امام علی(ع) راضی نخواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تنها ولی الهی است که می‌تواند زمام جامعه اسلامی را در دست داشته باشد و مباهله به این دلیل مهم است که شخصیت و حقانیت امام علی(ع) را نشان می‌دهد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات