۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۶۶۰۴۶۲
امام جمعه بجنورد:

فلسفه وجود جبهه مقاومت ریشه در محرم دارد

فلسفه وجود جبهه مقاومت ریشه در محرم دارد
امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه فلسفه وجودی جبهه مقاومت ریشه در ماه محرم و عاشورا دارد، گفت: این ماه فرصتی است تا عظمت عشق به سالار شهیدان را به تصویر بکشیم.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در نشست ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان اظهار کرد: عدم انجام دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری خلاف شرع است و عده‌ای تندرو این اقدامات را انجام می‌دهند که صف امت اسلامی از این گروه کاملاً جداست.

امام جمعه بجنورد برخورد انتظامی و امنیتی با گروه‌هایی که با عدم رعایت مسائل بهداشتی از عزاداری سو استفاده می‌کنند را لازم دانست و بیان کرد: تمام مراسم عزاداری در استان طبق نظر ستاد مبارزه با کرونا استان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به تبیین جایگاه محرم در فرهنگ شیعه پرداخت و افزود: محرم در فرهنگ شیعه ارزشی کلیدی و محوری دارد زیرا جامعه اسلامی ایران دفاع مقدس خود را از این ماه فراگرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی جبهه مقاومت ریشه در ماه محرم و عاشورا دارد، تصریح کرد: این ماه فرصتی است تا هم عظمت عشق به سالار شهیدان را به تصویر بکشیم و هم در جهان به عنوان الگویی در حوزه سلامت شناخته شویم.

امام جمعه بجنورد در انتها ترغیب مردم به رعایت مسائل بهداشتی را وظیفه رسانه‌ها دانست و گفت: نظارت‌های دقیقی بر رعایت مسائل بهداشتی در عزاداری‌ها باید وجود داشته باشد.

ارسال نظرات