۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۶۰۴۷۸

اطعام‌دهی و دسته‌روی محرم در آمل ممنوع است| لزوم تشویق خیران به سمت توزیع سبد کالا

اطعام‌دهی و دسته‌روی محرم در آمل ممنوع است| لزوم تشویق خیران به سمت توزیع سبد کالا
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به اینکه اطعام‌دهی، علم‌گردانی و دسته‌روی محرم در آمل ممنوع است، گفت: لازم است تا بین مردم و خیران فرهنگ‌سازی شده تا هزینه اطعام‌دهی به سوی تهیه سبد کالای نیازمندان سوق داده شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدهادی بهرامی در نشست خبری  با خبرنگاران و اصحاب رسانه، اظهار کرد: خبرنگاران امروز در خط مقدم اطلاع‌رسانی جامعه قرار دارند و موجب آگاهی مردم هستند.

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه گذشته تاکنون محرم متفاوت را شاهد هستیم، افزود: تاکنون منتظر پروتکل و دستورالعمل بهداشتی محرم بودیم و تصمیمات شورای فرهنگ عمومی و ستاد پیشگیری کرونا بسیار مهم است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل با اعلام اینکه این شهرستان دارای طوایف متعدد است که در برگزاری مراسم‌های محرم بسیار اثرگذارند، تصریح کرد: هیأت امنای مساجد زیر مجموعه اداره اوقاف و امور خیریه موظف به رعایت پروتکل هستند البته برخی اعضای هیأت امنای مساجد و اماکن متبرکه معتقدند که در محرم هیچ مراسمی نخواهیم داشت ولی برخی دیگر اعلام کردند که با جدیت مراسم‌ها را پیگیری می‌کنیم.

این مسؤول با بیان اینکه شیعیان ایران و جهان از گذشته تاکنون زنده به محرم و صفر هستند امام امت هم اعلام کردند که اسلام با محرم و صفر زنده است، متذکر شد: ولی با بروز و شیوع ویروس کرونا زندگی روزمره مردم وارد مدار دیگری شده است و از لحاظ ذهنی، فکری و روحیه دچار تنش شدند.

بهرامی با اشاره به اینکه در بحث معنویات باید فکری به حال غذای روح کنیم، ادامه داد: کرونا نه تنها افراد زیادی به کام مرگ برده است ولی افراد زیادی را به افسردگی وا داشت و مشکلات فراوان اقتصادی و روحی را منجر شد.

وی با اعلام اینکه در وقف اجرای نیت واقف مهم است، بیان کرد: برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم با رعایت کامل شرایط بهداشتی و پروتکل بلامانع است، گفت: مراسم محرم باید در فضای باز مساجد، تکایا و حیاط امامزادگان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به همراه زدن ماسک و دستکش برگزار شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به اینکه هیأت امنا و مسؤولان مساجد و اماکن مذهبی موظف هستند قبل و بعد برگزاری مراسم ضدعفونی با مواد استاندارد را در فضای باز محل برگزاری مناسبت محرم انجام دهند.

این مسؤول با اعلام اینکه اطعام‌دهی و پذیرایی در محرم ممنوع است، گفت: علم‌گردانی و برگزاری مراسم دسته‌روی ممنوع شده و هر اقدامی که باعث ایجاد ازدحام و بروز جمعیت در خیابان‌ها و معابر شود ممنوع است.

بهرامی با اشاره به اینکه حتی برگزاری برخی مناسبت‌های خاص همانند مراسم شیرخوارگان برگزار نمی‌شود، ادامه داد: هزینه اطعام‌دهی محرم با تهیه سبد کالا بین خانواده‌های نیازمند و مستمند مناطق مختلف توزیع می‌شود.

وی با اعلام اینکه خبرنگاران قلم به دست دارند و می‌توانند فرهنگ‌سازی کنند تا در شرایط کرونایی به جای انجام اطعام‌دهی سبد کالا برای استفاده نیازمندان تهیه شود، افزود: برگزاری نماز جماعت بسیار محدود در کمترین زمان خواهد بود و به همراه آن مداحی و سخنرانی در کمتر از دو ساعت برگزار شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به اینکه در راستای برگزاری امور خیر، شورای خیریه اوقاف و امور خیریه آمل در کمتر از یک ماه گذشته تشکیل شده است، بیان کرد: در این مدت زمان کوتاه 35 جهیزیه برای زوج‌های جوان به میزان 140 میلیون ریال برای هر زوج در نظر گرفته شد.

این مسؤول با اشاره به ارزش 4 میلیارد و 900 هزار ریالی 35 جهیزیه زوج‌های نیازمند، گفت: جهیزیه نیازمندان جمعه هفته جاری توزیع می‌شود.

بهرامی با اعلام توزیع 500 بسته بهداشتی برای بیماران صعب‌العلاج توسط شورای خیریه اوقاف آمل، متذکر شد: این بسته‌های بهداشتی به ارزش 500 میلیون ریال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دهیاران و شورای اسلامی در روستاها برای برگزاری مراسم محرم مکلف به همکاری با هیأت امنا با رعایت پروتکل بهداشتی هستند، گفت: در شهرستان آمل آستان 99 امامزاده وجود دارد که آستان 60 امامزاده با حضور زائران همراه بوده و 39 بقعه امامزاده با توجه به قرار داشتن در منطقه کوهستانی و صعب‌العبور با تعداد کم زائران همراه هستند.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سید عارف نوریان
Iran, Islamic Republic of
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
شرایط زندگی فردی و اجتماعی ما در تغییر و تحول است، فراز و نشیب های زندگی اقتضائات خود را دارند اما مهم این است که در همه شرایط نوکری اهل بیت را فراموش نکنیم و در هر شرایط ارادت مندی به ساحت مقدس اولیای خدا را به ظهور و بروز برسانیم.
0
0