۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۶۰۴۹۸

جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ۲۱ شهریور اعلام شد

جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ۲۱ شهریور اعلام شد
رییس ستاد انتخابات کشور به تشریح جزئیات دور دوم انتخابات مجلس در ۲۱ شهریورماه سال جاری پرداخت و گفت: به خاطر حفظ سلامت مردم، تمدید زمان اخذ رأی انجام نخواهد شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور در همایش معاونین سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری های سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس در محل وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به این که در سال پایانی دولت قرار داریم، گفت: در این سال باید گزارش عملکردی دقیق و جامع از دستاوردها و اقدامات دولت تهیه و در معرض افکار عمومی قرار داد.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به در پیش بودن هفته دولت گفت: هفته دولت امسال، آخرین هفته دولت برای دولت تدبیر و امید است؛ به همین منظور لازم است معاونین سیاسی استانداری ها علاوه بر تنظیم و ارسال برآوردهای دقیق و جامع فصلی به وزارت کشور، اهم اقدامات صورت گرفته طی هفت سال اخیر را نیز به صورت مناسب و مفید، تنظیم و منتشر نمایند.

عرف در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع برگزاری دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از صحبت ها و نشست های متعدد با مسئولان وزارت بهداشت، در نهایت تصمیم بر برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۱ شهریور ماه شد.

وی افزود: با وضعیت کنونی شیوع بیماری کرونا و پیش بینی های مطرح در این خصوص، طبیعی است که باید برنامه ریزی های لازم را برای حفظ سلامت مردم و البته به جریان افتادن شئونات زندگی مردم داشته باشیم.

رییس ستاد انتخابات کشور با تأکید بر این که باید برای اجرای این انتخابات تمام آمادگی های لازم بهداشتی و درمانی را داشته باشیم، گفت: مسأله تأخیر در برگزاری انتخابات که با هماهنگی شورای نگهبان از ۲۹ فروردین به ۲۱ شهریور موکول شد با هدف حفظ سلامت مردم بود.

وی افزود: با هماهنگی هایی که با متولیان حوزه سلامت و ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا صورت گرفته، تلاش داریم به بهترین نحو ممکن، انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی را برگزار کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به این که کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس در دور اول فعالیت داشتند و بالاترین میزان آرا را داشتند، در نتیجه برای مردم شناخته شده هستند؛ گفت: در بازه زمانی یک هفته ای تبلیغات، کاندیداها می توانند در بستر فضای مجازی، برنامه ها و دیدگاه هایشان را با مردم حوزه انتخابیه خود به اشتراک گذارند.

عرف با بیان این که به خاطر حفظ سلامت مردم، همان بازه زمانی ۱۰ ساعت را در فرایند رأی گیری خواهیم داشت، گفت: تمدید زمان اخذ رأی انجام نخواهد شد و فرایند رأی گیری در ساعت ۱۸ عصر پایان خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: وزارت کشور در نظر دارد جلسه ای در هفته اول شهریور ماه در سالن پیامبر اعظم(ص) با رییس ستاد انتخابات استان، فرماندار حوزه انتخابیه و نامزدهای حاضر جهت تبیین دقیق رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کند.

رییس ستاد انتخابات کشو با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز عید سعید قربان در خصوص دو جریان تحریف و تحریم گفت: امروز کشور با دو مسأله تحریم های ظالمانه و تحریف دستاوردها مواجه است.

وی در این باره اظهار داشت: همان طور که معظم له نیز تأکید کردند، اگر جریان تحریف شکست بخورد و امید و نشاط در جامعه زنده شود، قطعاً تحریم ها هم شکست خواهد خورد./998/د102/ق

ارسال نظرات