۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۶۰۵۰۲
مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین:

درک زمان و جامعه از ویژگی‌های حوزه انقلابی است

درک زمان و جامعه از ویژگی‌های حوزه انقلابی است
حجت الاسلام کاظم‌لو گفت: انقلابی بودن به معنای درک زمان و مسائل امروز و دیروز است و فرد انقلابی برای تصمیم گیری برای فردا از گذشته و حال استفاده می‌کند.

حجت الاسلام رضا کاظم‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره معنا و مبانی حوزه انقلابی، گفت: انقلابی بودن به معنای درک زمان و مسائل امروز و دیروز است و فرد انقلابی برای تصمیم گیری برای فردا از گذشته و حال استفاده می‌کند در این منظر حوزه انقلابی حوزه‌ای است که جامعه اطراف را درک کند.

وی ادامه داد: حوزه انقلابی ضمن درک جامعه اطراف با آحاد جامعه در ارتباط بوده و در خوشی و ناخوشی جامعه درکنار آن است، در مواقعی همچون سیل و کرونا طلاب جوان در میدان و درحال کمک به پزشکان و پرستاران هستند، پیش از این نیز در زمان جنگ طلاب در خط مقدم مبارزه حضور داشتند.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین ابراز داشت: حوزه انقلابی گوش به فرمان رهبری بوده، جامعه را به خوبی مطالعه کرده و میان فرمایشات رهبر و نیاز جامعه تلفیق ایجاد می‌کند که مایه امنیت جامعه است.

وی افزود: امید بخشی و حرکت از دیگر ویژگی‌های حوزه انقلابی است و حوزه ضمن امیدوار بودن با تکیه و توجه به درون و بیرون به جامعه امید می‌دهد، از این رو اگر افرادی جامعه را مایوس کنند انقلابی نیستند.

این مدرس حوزه علمیه درباره علت تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب به لزوم انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه اظهار داشت: اساس انقلاب بر مبنای مذهب بوده و به نوعی محرم و صفر منشأ پیدایش انقلاب است اگر حوزه نسبت به انقلابی بودن بی تفاوت باشد مسائل دینی و مذهبی سست خواهد شد و در نتیجه آن نظام نیز سست می‌شود.

طرح جدایی علما از جامعه از چالش‌های پیش روی حوزه‌ انقلابی است

وی ادامه داد: دید مردم متدین به حوزه است و رهبر معظم انقلاب بارها به بیداری و انقلابی بودن حوزه‌ها تاکید دارند، چرا که حوزه مادر انقلاب است و با سست شدن آن این موضوع در شریان سایر بخش‌های جامعه نیز سرایت می‌کند.

حجت الاسلام کاظم‌لو با بیان اینکه جداسازی حوزه و جامعه از جمله آسیب‌ها و چالش‌های پیش رویی است که حرکت انقلابی را در حوزه مورد تهدید قرار می‌دهد ابراز داشت: از یک طرف وسوسه جداسازی علما از مردم با این توضیح که مردم به ارزش‌ها پایبند نیستند وجود دارد و از طرف دیگر سیاست گذار خارجی در پی بی اعتبار کردن نظام و جدایی از علما است.

وی تاکید کرد: درصورت جدایی مردم از علما، فریب دادن به راحتی انجام می‌شود، درواقع علما همچون پیامبران هستند که فعالیت آن‌ها در میان مردم است و جدایی این دو از هم توطئه دشمن بوده و نباید اجازه دهیم این جدایی تحقق یابد.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین در پایان گفت: علما با درک تمام مسائل روز به ویژه کرونا می‌توانند مجالس را با رعایت دقیق مسائل بهداشتی برگزار کنند تا این موضوع عزاداری سید الشهدا(ع) را تحت الشعاع قرار ندهد./955/ت210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات