۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۶۰۵۰۹
حماس:

تبعات ممنوعیت ورود سوخت به نوار غزه برعهده اشغالگران است

تبعات ممنوعیت ورود سوخت به نوار غزه برعهده اشغالگران است
سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به تصمیم رژیم صهیونیستی درباره ممنوعیت ورود سوخت به نوار غزه، تأکید کرد که تبعات این اقدام برعهده اشغالگران است.
به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، امروز (پنجنشبه)، به ممنوعیت ورود سوخت به نوار غزه واکنش نشان داد.
مقامات رژیم صهیونیستی صبح امروز دایره محاصره منطقه غزه را تنگ‌تر کرده و از ورود مواد سوختی به این منطقه تا اطلاع ثانوی جلوگیری کردند.
سخنگوی حماس در این خصوص گفت: «تنش‌هایی که اسرائیل مکررا علیه نوار غزه ایجاد می‌کند در کنار ممنوعیت ورود سوخت و کالا، اقدامی متجاوزانه و خطرناک است».
فوزی برهوم در ادامه با هشدار درباره اینکه این اقدام نتایجی غیرقابل پیش‌بینی برای رژیم صهیونیستی در پی خواهد داشت، تأکید کرد که تبعات ناشی از این اقدام به عهده اشغالگران است.
برهوم همچنین گفت که هدف سیاست‌های‌‌ مبتنی بر تعرض و تجاوز، تشدید بحران علیه نوار غزه، فلج کردن زندگی روزانه مردم وهمچنین ممانعت از تلاش‌هایی صورت گرفته در راستای مقابله با ویروس کرونا همزمان با سکوت منطقه‌ و نهادهای بین‌المللی است.
سخنگوی حماس تأکید کرد تمام این اقدامات می‌طلبد که مشخصه‌های این مرحله باز طراحی شود و مسیر مناسب برای درهم‌شکستن این معادله مشخص شود.
برهوم در پایان اظهارات خود همچنین تأکید کرد که نمی‌توان پذیرفت که شرایط به این شکل ادامه پیدا کند.
ساعت سه بامداد به وقت محلی نیز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک موشک به سمت غرب شهر غزه و موشکی دیگری به سمت یک زمین کشاورزی در شرق «بیت حانون» شلیک کردند که تلفات جانی در پی نداشت؛ اما موجب وارد آمدن خسارات مالی به دارایی‌های اهالی شد.
ارسال نظرات