۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۶۶۰۵۱۰
مدیر مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشانی:

فرمایشات رهبری فصل الخطاب عزاداری‌های محرم باشد

فرمایشات رهبری فصل الخطاب عزاداری‌های محرم باشد
حجت الاسلام شریفیان گفت: در برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم، فرمایشات رهبر معظم انقلاب فصل‌الخطاب است و نباید در این آیین افراط و تفریط انجام شود.
حجت الاسلام سید عباس شریفیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: برگزاری و عدم برگزاری عزاداری‌های هیئات مذهبی در کاشان بر عهده ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا در منطقه کاشان و آران و بیدگل است.

وی افزود: هیئات مذهبی شهرستان نیز باید تابع دستور العمل‌های ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا در منطقه کاشان و آران و بیدگل باشند و رعایت این دستور العمل‌ها بر اساس فرمایشات رهبرمعظم انقلاب ضروری است.

مدیر مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشانی، گفت: برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم با انجام پروتکل بهداشتی مانعی ندارد و هیئات مذهبی برای پذیرایی عزاداران می‌توانند در قالب مواد غذایی خشک و یا خام اقدام کنند.

حجت الاسلام شریفیان با اشاره به اینکه شیوع کرونا زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: در برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم، فرمایشات رهبر معظم انقلاب فصل‌الخطاب است و نباید در این آیین افراط و تفریط انجام شود.

وی بر حفظ حرمت ایام محرم و صفر و عزاداری‌های این دو ماه تأکید کرد و گفت: هیئات مذهبی سعی کنند ضمن اینکه ساعت مراسم عزاداری خود را کوتاه می‌کنند، مراسم‌های خود را حتی الامکان در فضا‌های باز مدارس نزدیک به مسجد و حسینیه محل برگزار کنند.

مدیر مدرسه علمیه مدیر مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشانی، تأکید کرد: مراسم‌های عزاداری محرم امسال متفاوت از سال‌های گذشته است و باید براساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شود./۱۳۰۷/ت210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات