۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۶۰۵۱۹

«جرقه فتنه» در راه است

«جرقه فتنه» در راه است
«جرقه فتنه» مروری بر حوادث لبنان و شکل‌گیری بحران داخلی و منطقه‌ای، ترجمه وحید خضاب به زودی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر می‌شود.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، «جرقه فتنه» مروری بر حوادث لبنان و شکل‌گیری بحران داخلی و منطقه‌ای، ترجمه وحید خضاب به زودی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر می‌شود.

اگر کسی اهل دنبال کردن خبرها باشد، حتما دربارۀ کشور کوچک ولی پراهمیت لبنان و اوضاع سیاسی «همیشه آشفتۀ» این کشور و نبرد محورهای مختلف جهانی بر سر این کشور مطالب زیادی شنیده و می‌شنود. این روزها هم که باز اوضاع سیاسی لبنان با انفجار بیروت و استعفای دولت و بعضی تظاهرات‌های خیابانی به هم ریخته و کشور در خلأ سیاسی فرو رفته و از آمریکا گرفته تا فرانسه برای تسلط بر این کشور به میدان آمده‌اند و در مقابل، جریان مقاومت هم تلاش دارد اهداف آنها را ناکام بگذارد.

اما جریان‌های سیاسی که امروز در لبنان در مقابل هم صف کشیده‌اند و شخصیت‌هایی که هر کدام برای محقق کردن هدف خاصی تلاش می‌کنند و صف‌بندی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی‌ای که در این کشور به چشم می‌خورد ریشه در حوادث سال‌های پیش و خصوصا حوادث سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷ دارد. سال‌هایی که شاهد تحولات چشم‌گیر سیاسی در جهان و منطقه و لبنان بودیم و امروزِ لبنان، جلوه‌ای از تحولات آن روزهاست، از فوت حافظ اسد و انتخاب بشار اسد و حوادث ۱۱ سپتامبر و اشغال افغانستان و عراق گرفته تا قطعنامۀ ضد سوری ۱۵۵۹ و ترور رفیق حریری و ترور‌های زنجیره‌ای سیاسی در لبنان و تظاهرات‌های عظیم ۸ مارس و ۱۴ مارس و عقب‌نشینی ارتش سوریه از این کشور و جنگ ۳۳ روزه و قطعنامۀ ۱۷۰۱ و تحولات دیگری که همگی در کنار هم، ریشۀ اوضاع فتنه‌گون لبنان را شکل داده‌اند.

کتاب «جرقۀ فتنه» خاطرات و تاریخ‌نگاری کریم بقرادونی است که خود در آن دوران، مشاور رئیس‌جمهور لبنان (امیل لحود) بوده و ضمن حضور مستقیم در جریان حوادث، به اسناد مهمی نظیر صورتجلسات هیئت دولت نیز دسترسی داشته و حاصلِ بخشی از مشاهدات و مطالعاتش، همین کتاب است.

این کتاب از سوی وحید خضاب ترجمه شده و به زودی توسط انتشارات شهید کاظمی روانۀ بازار خواهد شد. اگر به شناخت اوضاع سیاسی لبنان و فهم ریشۀ بحران‌های این کشور (و حتی تا حدی آشنایی با ریشۀ بحران سوریه) علاقه‌مند هستید، خواندن این کتاب دست‌اول را به شما توصیه می‌کنیم.

علاقه مندان جهت تهیه این اثر بعد از انتشار می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی nashreshahidkazemi.ir و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه 3000141441 کتاب را تهیه کنند./826/د102/ق

منبع: فارس
ارسال نظرات