۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۶۰۵۲۱
دبیر ستاد نماز جمعه کرمانشاه خبر داد؛

برگزاری نماز جمعه در کرمانشاه/ ممانعت از ورود نمازگزاران بدون ماسک

برگزاری نماز جمعه در کرمانشاه/ ممانعت از ورود نمازگزاران بدون ماسک
دبیر ستاد نماز جمعه کرمانشاه گفت: با اعلام وضعیت مساعد در کرمانشاه از نظر کرونا نماز جمعه این هفته در کرمانشاه برگزار می شود.

عباس سروری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عنوان کرد: متاسفانه از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته شاهد لغو این مراسم عبادی و سیاسی در سطح استان کرمانشاه بودیم.

دبیر ستاد نماز جمعه کرمانشاه گفت: یعنی بیش از 6 ماه می باشد که هیچ نماز جمعه ای در کرمانشاه بنابر دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا در شهرستان های این استان تاکنون برگزار نشده است.

سروری ادامه داد: با این وجود خوشبختانه این روزها شاهد کاهش شیوع کرونا در کرمانشاه و خارج شدن این استان از وضعیت هشدار در زمینه این ویروس هستیم و همین امر عاملی شد که بعد از 6 ماه دوباره نماز جمعه در شهر کرمانشاه با حضور مومنین و نمازگزاران برگزار شود.

این مقام فرهنگی بیان داشت: با این وجود نباید احساس کرد که تمام خطرات ناشی از ویروس کرونا در شهر کرمانشاه منتفی شده است.

دبیر ستاد نماز جمعه کرمانشاه تصریح کرد: از مومنین و نمازگزارانی که فردا قصد حضور در نماز جمعه کرمانشاه را دارند درخواست می کنیم به هشدارهایی که در این مدت اطلاع رسانی شده است به دقت توجه کنند.

سروری در ادامه سخنان خود گفت: استفاده از سجاده، مهر، تسبیح عمومی برای نمازگزاران ممنوع است و عزیزان این وسایل را از منزل با خود به مسجد بیاورند.

دبیر ستاد نماز جمعه کرمانشاه تاکید کرد: همچنین داشتن ماسک برای نمازگزاران الزامی است و از ورود افراد بدون ماسک به مسجد جامع شهر کرمانشاه برای حفظ سلامت سایر نمازگزاران جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی ادامه داد: با این وجود هنوز در برخی از شهرستان های کرمانشاه همانند سنقر، کنگاور و پاوه وضعیت کرونا سفید است و نماز جمعه کماکان برگزار نمی شود.

دبیر ستاد نماز جمعه کرمانشاه تصریح کرد: البته وضعیت برخی شهرستان های روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی سفید است و امکان برگزاری نماز جمعه در این سه شهرستان دور از انتظار نیست.

این مقام فرهنگی تصریح کرد: نماز جمعه فردای کرمانشاه به امامت آیت الله مصطفی علما برگزار می شود.

سروری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فردا سازمان اتوبوسرانی شهر کرمانشاه آماده جابجایی نمازگزاران به صورت رفت و برگشت خواهد بود./1400/ت310/ب1

ارسال نظرات