۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۶۶۰۵۲۵
استاد حوزه علمیه کردستان:

هیأت ها از ورود جریان های ضددین به مجالس عزاداری جلوگیری کنند

هیأت ها از ورود جریان های ضددین به مجالس عزاداری جلوگیری کنند
استاد حوزه علمیه کردستان گفت: متولیان هیأت های مذهبی باید با درایت و بصیرت دینی از ورود جریان های ضددینی و تفرقه انگیز به درون مجالس عزاداری سیدالشهدا جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام وحید رمضانی عصر امروز در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران عنوان کرد: در آستانه ماه محرم هستیم، ماهی که برای همه ما مسلمانان به ویژه شما حوزویان از جایگاه و ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

این استاد مدرسه علمیه کامیاران ادامه داد: باید گفت که محرم و صفر یک فرصت استثنایی برای حضور طلاب و روحانیون در بین مردم و تبیین فلسفه نهضت جهانی عاشورا است.

این استاد حوزوی بیان داشت: در ایام محرم باید طلاب و روحانیون و مبلغین مذهبی در تشکل ها، هیات ها و مجالس عزاداری حضور پیدا کرده و ابعاد قیام امام حسین (ع) را برای نسل های جوان تبیین کنند.

حجت الاسلام رمضانی تاکید کرد: ماه محرم به مانند ماه رمضان ماه شناخت بیشتر دین خدا و واقعیت هایی است که دشمنان به دنبال از بین بردن و تحریف آن هستند.

وی در ادامه تشریح کرد: بسیاری از جریان های به ظاهر دینی، در چنین ایامی با افراط و زیاده روی نه تنها حرمت ایام محرم را نگه نمی دارند، بلکه با تمام تلاش به دنبال ایجاد تفرقه بین برادران شیعه و سنی هستند و نمونه هایی از این فعالیت آنها در اربعین هر ساله به عینه دیده شده است.

این استاد حوزوی ادامه داد: بنابراین همه کسانی که به نوعی در این ایام عزاداری متولی یا مسؤول هستند باید بدانند که مسؤولیت آنها تنها به مدیریت و کنترل هیات و مجالس عزا ختم نمی شود، بلکه باید با درایت و بصیرت دینی از ورود چنین جریان های ضددینی و تفرقه انگیز به درون هیات های عزاداری جلوگیری کنند.

حجت الاسلام رمضانی ادامه داد: از سوی مسؤولان هیات ها و مجالس عزای حسینی باید سخنرانان و مداحانی را که دعوت می کنند به خوبی بشناسند و از علم و تعهد آنها به اسلام و شیعه کاملا مطلع باشند، زیرا برخی از همین خطبا و مداحان وابسته به برخی از جریان های منحرف خارج از کشور هستند.

این استاد حوزه علمیه کامیاران اظهار داشت: همچنین خروجی مجالس عزای حسینی برای همه ما به ویژه نسل جوان و نوجوان باید، کسب معرفت دینی، شعور و شور حسینی باشد./1401/پ310/ب1

ارسال نظرات