۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۶۶۰۵۳۱
امام جمعه اسلام آباد غرب:

بهره برداران حادثه بیروت، همان استعمارگران گذشته اند

بهره برداران حادثه بیروت، همان استعمارگران گذشته اند
امام جمعه اسلام آباد غرب گفت: بهره برداران حادثه بیروت، همان استعمارگران گذشته هستند که امروز برای استمرار روحیه استعماری خود پوستین عوض کرده اند.

حجت الاسلام محمد طه مهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عنوان کرد: در حادثه بیروت همه به عینه دیدیم که دشمنان پیش از این انفجار مقدمات کار را آماده کرده بودند که این نشان می دهد که ناگفته های بسیاری در پس این حادثه قرار دارد.

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: انفجار بیروت برای بسیاری از کشورهای جهان به ویژه رژیم اشغالگر صهیونیستی یک برد و امتیاز بزرگ بود که بی شک از آن بهره برداری های سیاسی و رسانه ای خواهد داشت.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: بهره برداران حادثه بیروت؛ همان استعمارگران گذشته هستند که امروز برای استمرار روحیه استعماری خود پوستین عوض کرده اند.

حجت الاسلام مهری تضعیف جبهه مقاومت و حزب الله لبنان را یکی دیگر از بهره برداری دشمنان از حادثه بیروت عنوان کرد و افزود: در حادثه انفجار بندر بیروت کسانی که به نوعی مدعی دفاع از حقوق بشر و ارسال کمک های انسان دوستانه بودند، بدون مقدمه سرپیکان اتهامات خود را به سمت حزب الله لبنان نشان رفتند قبل از اینکه ابعاد این حادثه مورد بررسی قرار گرفته باشد.

امام جمعه اسلام آباد غرب خاطرنشان ساخت: در همان روزهای نخستین انفجار بندر بیروت به راحتی می توانستیم رد پای استکبار و استعمار پیر را ببینیم که چندین هدف بلند مدت و کوتاه مدت را دنبال می کنند.

این استاد حوزوی تصریح کرد: حضور مکرون؛ رییس جمهور فرانسه در بیروت و قدم زدن در خیابان های این شهر، گمانه زنی های سیاستمداران و کارشناسان سیاسی را به یقین تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: مکرون با نمایش خود در بین مردم لبنان به صورت غیرمستقیم زمینه ساز ناآرامی های اخیر در این کشور گشت، ناآرامی هایی که لیدر آنها افرادی وابسته به اروپا، آمریکا و حتی رژیم صهیونیستی هستند.

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: باید در آینده ای نزدیک منتظر خروجی های سناریوی انفجار بیروت باشیم، سناریویی که بی شک به زیان ملت های منطقه و تامین کننده خواسته های نامشروع دشمنان وحدت جهان اسلام خواهد بود.

حجت الاسلام مهری خاطرنشان ساخت: در پس این حادثه باید منتظر تحولات بسیار بزرگی نه تنها در لبنان بلکه در بیشتر کشورهای همسایه باشیم، لذا حضور مکرون و دیگر سیاستمداران غربی در بیروت نشانه هایی از تمایل شدید استعمار برای حضور مجدد در خاورمیانه را برای همه ما عیان کرد./1400/ت210/ب1

ارسال نظرات