۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۶۶۰۵۵۳
کارشناس مسائل غرب آسیا:

غرب زده‌های لبنانی میانه خوشی با مقاومت ندارند

غرب زده‌های لبنانی میانه خوشی با مقاومت ندارند
سعیداوی با بیان اینکه حزب الله عنصر عزت بخش برای لبنانی‌ها است، گفت: غرب زده‌های لبنانی میانه خوشی با مقاومت ندارند.
جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه لبنان مورد طمع غربی‌ها به ویژه فرانسه است، عنوان داشت: تعیین ضرب الاجل از سوی مکرون برای یک کشور مستقل، پیام واضحی برای جهانیان دارد و آن هم دخالت در امور سیاسی دیگر کشورها است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه دخالت غربی‌ها در امور دیگر کشور‌ها تا تعیین وزیر و نخست وزیر پیش می‌رود، اظهار داشت: لبنان هیچگاه ثباتی ندید، زمانی صهیونیست‌ها در خیابان‌های بیروت بدون هیچ مزاحمتی به گشت و گذار می‌پرداختند و مقاومتی صورت نمی‌گرفت.

سعیداوی با اشاره به تشکیل مقاومت در لبنان بیان داشت: جنگ‌های متعددی با رژیم صهیونیستی صورت گرفت که نتیجه آن پیروزی ملت لبنان با محوریت حزب الله بود و در شرایط کنونی گرچه نگران حزب الله هستیم، اما چنین حزبی، ریشه دوانیده و لبنانی‌ها بخوبی آن را می‌شناسند.

وی با بیان اینکه حزب الله عنصر عزت بخش برای لبنانی‌ها است، خاطرنشان کرد: لبنانی‌ها خواهان از دست دادن حزب الله نیستند با این حال غرب زده‌های لبنانی میانه خوشی با مقاومت ندارند و حاضر به معاوضه عزت و آزادی کنونی با قرار گرفتن تحت سیطره آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی، هستند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه نجات لبنان در گرو همدلی و وحدت لبنانی‌ها است، اضافه کرد: شعار‌های تند علیه محور مقاومت برای تحریک طرفداران سید حسن نصرالله و جبهه مقاومت است تا درگیری‌های داخلی در لبنان صورت بگیرد.

سعیداوی با اشاره به اینکه لبنانی‌ها از دشمنان مشترک خود آگاهی دارند، بیان داشت: استعفای دولت لبنان متأثر از فضای سیاسی است و اعلام ریشه دار بودن فساد دولتی مرهون افشای فاسدان می‌باشد./۹۴۵۶/ت210/ب1
ارسال نظرات