۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۶۰۶۱۲
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

مسؤولان به توصیه های رهبری عمل کنند/ نهاد خانواده را از آفات حفظ کنیم

مسؤولان به توصیه های رهبری عمل کنند/ نهاد خانواده را از آفات حفظ کنیم
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تأکید کرد که بر همه مسؤولان و آحاد جامعه لازم است توصیه ها و مطالبات رهبری را بازخوانی کرده و به آنها عمل کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ویژه برنامه رادیویی روز جمعه «در ساحت حضور» با تشریح جریان مباهله، گفت: یکی از مسائلی که به وسیله آن می توان فضیلت اهل بیت(ع) به ویژه امیرمؤمنان(ع) را به اثبات رساند، همین جریان مباهله است.

وی همچنین به جریان نزول آیه شریفه «هل اتی» اشاره کرد و با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت این روز، فردا را به عنوان روز خانواده نامگذاری کرده است، ادامه داد: خانواده در آیات و روایات جایگاه عظیم و مهمی دارد؛ این نهاد بنیادی مهم است و در هیچ کدام از ادیان ابه اندازه اسلام بر اهمیت آن تأکید نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اهمیت مسأله ازدواج در مبانی اسلام خاطرنشان کرد: خانواده مقدس ترین نهاد در مبانی دینی شناخته شده است و باید بدانیم والدین در این نهاد مقدس از جایگاه ویژه و والایی برخوردار هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه ما باید بنیان خانواده را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: امروز مسؤولان و مردم باید دست در دست همدیگر داده و این نهاد مقدس را از آفات و خطرات حفظ کنند.

وی در ادامه فرارسیدن ایام عزاداری محرم را مورد توجه قرار داد و با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت توجه به بهداشت و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در عزاداری ها، اضافه کرد: در روایات تأکید بسیاری بر مسأله عزاداری ماه محرم صورت گرفته است و ما باید امروز با رعایت بهداشت به آنها عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب در روز عید سعید قربان تأکید کرد: بر همه مسؤولان و آحاد جامعه لازم است توصیه ها و مطالبات رهبری را بازخوانی کرده و به آنها عمل کنند؛ ایشان با توجه به اوضاع حساس مملکت فرمودند علاج واقعی مشکلات اقتصادی تکیه بر توان داخلی و ورود جوانان به میدان است و عقب نشینی در برابر خواسته های استکبار و اعتماد به وعده های تو خالی اروپایی ها گره ای از مشکلات باز نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بخشی از فرمایشات امیرمؤمنان(ع) در جریان حکمیت را تشریح کرد و گفت: اگر مسؤولان به نصایح حکیمانه رهبری گوش فرا ندهند و به آن عمل نکنند نادم و پشیمان خواهند شد؛ اگر مسؤولان به توصیه های رهبری توجه داشته و به آنها درست عمل می کردند شاهد مشلات امروزی نبودیم./841/پ202/ب1

ارسال نظرات