۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۶۰۶۱۶
امام جمعه همدان:

عادی سازی روابط سیاسی امارات با رژیم صهیونیستی مایه تأسف است

عادی سازی روابط سیاسی امارات با رژیم صهیونیستی مایه تأسف است
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: عادی سازی روابط سیاسی امارات با رژیم غاصب اسرائیل برای همه ما مسلمانان مایه تأسف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در خطبه های نماز جمعه امروز همدان اظهار داشت: حادثه بیروت علنا نشان داد که دشمن برای تضعیف جبهه مقاومت و حزب الله لبنان برنامه های بسیاری در دستور کار دارد.

نماینده ولی فقیه در همدان گفت: با وجود اینکه هنوز دلایل مستندی برای دست داشتن دشمنان در حادثه بیروت به دست نیامده است، ولی باید رویدادهای بعد از این حادثه را تحلیل کنیم و بدانیم که چه کسانی در این میان سود می برند.

امام جمعه همدان در ادامه افزود: در بحث حادثه بیروت با دو موضوع روبرو هستیم، موضوع اول بحث تحریف این حادثه است و موضوع دوم نیز تحریم ها می باشد که در این میان کشورهای متخاصم و استعمارگر به دنبال فرافکنی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی اظهار داشت: حادثه بیروت باید برای ما یک درس باشد، باید این حادثه را زنگ خطری برای امت اسلام دانست و بر بصیرت و دشمن شناسی خود بیفزاییم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: امروز نیاز اصلی جهان اسلام وحدت و برادری و دوری از اختلافات است.

این استاد حوزوی ادامه داد: در میان مردم لبنان کسانی هستند که به آمریکا، فرانسه و دیگر کشورهای غربی دلخوش کرده اند که این اشتباهی بزرگ برای آنها و کشور لبنان می باشد، زیرا هر کشوری که به استعمار اعتماد کند بازنده اصلی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه سخنان خود به بحث عادی سازی روابط بین کشور امارات و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: عادی سازی روابط سیاسی امارات با رژیم غاصب اسرائیل که بیش از هفتاد سال است که انواع و اقسام جنایت ها علیه جهان اسلام مرتکب شده، برای همه ما و مسلمانان مایه تاسف است.

امام جمعه همدان بیان کرد: بی شک این عمل سیاسی کشور امارات از سوی کشورهای اسلامی و جریان های مقاومت و ضد رژیم صهیونیستی محکوم است.

نماینده ولی فقیه در همدان گفت: خوشبختانه وضعیت همدان در بحث کرونا از قرمز خارج شده است، ولی بازهم مردم باید نسبت به رعایت موازین بهداشتی همانند استفاده از ماسک و... نهایت دقت را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی خاطرنشان ساخت: در آستانه ماه محرم هستیم، از مدیران و متولیان هیات های مذهبی، مداحان، خطبا و... می خواهیم که به مخاطب این موضوع را تفهیم کنند که مکتب امام حسین مکتب عقلانیت و منطق است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه ایثار به معنای مبارزه با ظلم و داشتن روحیه عدالت طلبی است، افزود: در بحث برگزاری مراسم های محرم نباید هرگز نگاه و برخورد احساسی داشته باشیم، زیرا این کار می تواند در این شرایط ویژه برای عزاداران و مومنان هزینه سنگینی به دنبال داشته باشد./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات