۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۶۰۶۲۹
هشدار استاد حوزه علمیه قم نسبت شیطنت‌های تشیع لندنی؛

هیئات با برگزاری درست مجالس عزا جلوی بهانه‌جویان را بگیرند

هیئات با برگزاری درست مجالس عزا جلوی بهانه‌جویان را بگیرند
حجت الاسلام منتظری داعش و تشیع انگلیسی را دو لبه یک قیچی برای تکه تکه کردن اسلام ناب و انقلابی دانست و گفت: نحوه عملکرد هیئات مذهبی می‌تواند بهانه را از دست جریان افراطی بگیرد.

حجت الاسلام محمد مهدی منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ملاک در نحوه عزاداری ماه محرم در شرایط کرونایی را نظر ولی فقیه دانست و گفت: وقتی که رهبر انقلاب خود را ملزم به رعایت دستورات بهداشتی می داند، سایرین نیز باید به طور کامل به این توصیه ها عملی کنند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: در شرایط کنونی که مسأله حفظ جان مطرح است، در خصوص شیوه مناسب عزاداری باید تاکید بسیار زیادی شود؛ چه اشکالی دارد که عزاداری امسال با سیاهپوش ساختن محله ها و در فضای باز انجام شود؟

وی به افراط برخی جریان های معلوم حال در قضیه شکستن درب حرم حضرت معصومه(س) اشاره کرد و افزود: این جریانات افراطی همواره کاسه داغ تر از آش و به دنبال بهانه برای ضربه زدن به نظام اسلامی هستند.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه نظر رهبر انقلاب و سایر مراجع در مورد ماه محرم برگزاری عزاداری با رعایت مسائل بهداشتی است، اظهار داشت: اگر دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا به درستی عملی شود علاوه بر برگزاری با شکوه عزاداری امام حسین(ع)، نظر رهبر انقلاب و مراجع نیز تامین خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تشیع لندنی اهداف داعش در تخریب چهره اسلام را دنبال می کند، ابراز کرد: داعش و تشیع انگلیسی دو لبه یک قیچی برای تکه تکه کردن اسلام ناب و انقلابی هستند.

وی با بیان اینکه در خلال برگزاری عزاداری، هیئات مذهبی نباید هیچ تقابلی با جریان تشیع لندنی داشته باشند، خاطرنشان کرد: نحوه عملکرد هیئات مذهبی می تواند بهانه را از دست جریان افراطی بگیرد.

حجت الاسلام منتظری به اهمیت وجود فضای معنوی ناشی از عزاداری امام حسین(ع) در جامعه اشاره کرد و گفت: ضمن زنده نگه داشتن شعائر باید رعایت مسائل فقهی مانند حقوق مردم و حفظ نفوس مورد توجه باشد./1350/ت302/ف

ارسال نظرات