۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۶۶۰۶۳۲
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

ناسازگاری عزاداری بدون رعایت نکات بهداشتی با آموزه‌های دینی

ناسازگاری عزاداری بدون رعایت نکات بهداشتی با آموزه‌های دینی
حجت الاسلام احتشام گفت: اینکه گفته شود انسان در مجلس عزا بیمار نمی شود قطعا نادرست است چراکه خود اهل بیت(ع) گاهی در دنیا بیمار می شدند البته این بیماری منافاتی با مقامات آن‌ها ندارد.

حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با بیان اینکه اساس زیارات و ادعیه تقرب به خداوند متعال و برائت از دشمنان اوست، گفت: عزادری امام حسین (ع) مادامی که با اصول عقلانی و وحیانی در تعارض نباشد، یکی از بهترین راه های نزدیکی به خداوند متعال است.

حجت الاسلام احتشام با اشاره به مضامین موجود در زیارت نامه حضرت معصومه(س)، عنوان کرد: این زیارت نامه به ما می آموزد که انسان با دو بال محبت به اهل بیت (ع) و برائت از دشمنان آن ها به سمت کمال پرواز می کند.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه عزاداری به هر قیمتی و بدون رعایت مسائل بهداشتی قطعا با آموزه های دینی ناسازگار است، اظهار داشت: اینکه گفته شود انسان در مجلس امام حسین(ع) بیمار نمی شود قطعا نادرست است چراکه خود اهل بیت(ع) گاهی در دنیا بیمار می شدند البته این بیماری منافاتی با مقامات اهل بیت(ع) ندارد.

وی افزود: انسان مومن تا زمانی که در محدوده شریعت در مقابل عملکرد خود مانعی نمی بیند به وظیفه خود عمل می کند اما در صورت تزاحم و ساقط شدن واجب خود را متعبد به رعایت احکام الهی می داند.

حجت الاسلام احتشام با بیان اینکه نباید مجلس اباعبدالله(ع) در تعارض با سایر آموزه های دینی قرار داد، ابراز کرد: اگر واجباتی نماز و روزه در هنگام بیماری حکم دیگر پیدا می کند، عزاداری اباعبدالله(ع) نیز در صورت تعارضات عقلانی حکم خاص خودش را دارد.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه اجتهاد در مقابل نص در شریعت روا نیست، گفت: ملاک عمل در عزاداری محرم نظر رهبر انقلاب و مراجع است و کسانی که در مقابل نظرات ایشان اجتهاد کنند به خطا خواهند رفت./1350/ت302/ف

ارسال نظرات