۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۶۶۰۶۳۴
مدیر حوزه علمیه کاشان:

توجه به نظرات کارشناسی مسؤولان در عزاداری‌ها یک وظیفه شرعی است

توجه به نظرات کارشناسی مسؤولان در عزاداری‌ها یک وظیفه شرعی است
حجت الاسلام والمسلمین فرجی گفت: با توجه به فرمایش رهبری، اهتمام به نظرات کارشناسی مسؤولان در عزاداری های محرم امسال یک وظیفه شرعی است.
حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به ضرورت عزاداری محرم و تهدید جدی کرونا، گفت: جایگاه عزاداری و عظمت و تاثیرگذاری معنوی آن در جامعه دینی برهیچکس پوشیده نیست، اما امسال تهدیدی جدی مانند کرونا را خواهیم داشت.

وی افزود: با توجه به فرمایش رهبری، اهتمام به نظرات کارشناسی مسؤولان در عزاداری‌های محرم امسال یک وظیفه شرعی تلقی شده و باید مد نظر همه افراد جامعه ولایت مدار قرار داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی متذکر شد: تذکرات داده شده از سوی کارشناسان بهداشتی در تمامی مراحل باید رعایت شود و افرادی در هیئات مذهبی به عنوان مامور کنترل و دقت در انجام تمامی دستورات ضروری پروتکل به کار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مراسمات عزاداری جزء مستحبات و گاهی مبتنی بر سلایق افراد است که این جلسات می‌تواند برگزار نشود، گفت: طولانی شدن عزاداری، سینه زنی، پذیرایی، سعی در شلوغ شدن مجالس عزا به هر بهانه‌ای و عدم فضای کافی از جمله موارد مستحبی است که می‌تواند از عزاداری‌ها حذف و یا عزاداری برگزار نشود.

مدیر حوزه علمیه کاشان تهیه و استفاده از مواد ضد عفونی در ورودی مجالس، اولویت رعایت موارد بهداشتی بر هر چیز دیگر در طول مراسم، تذکر به عدم شرکت افراد آسیب پذیر یا زمینه دار در مجالس، در صورت نیاز جدا سازی مکان افراد آسیب زا یا آسیب پذیر از دیگران، رعایت بهداشت در طول برگزاری مجلس و پذیرایی، سعی در کوتاه کردن مراسم، هماهنگی در شروع و اتمام مراسم را در عزاداری‌های امسال مهم دانست.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی گفت: نصب و تذکر دائم در مجالس نسبت به رعایت بهداشت، پذیرایی آماده و هدیه بسته معیشتی به نیازمندان منطقه، دقت در انتخاب و ورود افراد به پذیرایی و آشپزخانه و دقت جدی در این مسأله که عزاداری مستحب موکد است اما حفظ جان مومنان و افراد در جامعه واجب است از جمله مواردی است که باید از سوی هیئات مذهبی در عزاداری‌ های امسال رعایت شود./۱۳۰۷/ت210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات