۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۶۶۰۶۳۸
عضو مجمع عالی حکمت اسلامی هشدار داد؛

اشتغال پژوهشگران به کارهای غیر پژوهشی در اثر مشکلات معیشتی

اشتغال پژوهشگران به کارهای غیر پژوهشی در اثر مشکلات معیشتی
حجت الاسلام متقی به مشکلات معیشتی پژوهشگران اشاره کرد و گفت: مشکلات اقتصادی پژوهشگران باعث شده است تا آن‌ها به مشاغل غیر پژوهشی روی بیاورند.

حجت الاسلام تقی متقی عضو مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مشابه نویسی و تکرار مکررات را از آسیب های موجود در عرصه پژوهش های حوزوی دانست و اظهار داشت: در نقد آثار مخالفان باید انصاف بیشتری به خرج داده شود و جای این نکته در برخی از موارد خالی است.

حجت الاسلام متقی به اهمیت تربیت پژوهشگران در حوزه های مختلف دانشی اشاره کرد و بیان داشت: این کار مهم نیازمند تشکیل یک معاونت حمایت و تخصیص بودجه های لازم است.

وی با بیان اینکه مراکز پژوهشی مانند جزایر پراکنده و به دور از هم در حال فعالیت هستند، گفت: ساماندهی امر پژوهش در حوزه علمیه نیاز به یک ستادکل دارد که بسیاری از مشکلات را حل و اصلاح کند.

عضو مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به اینکه دروس آموزشی حوزه در هیچ مقطعی با پژوهش گره نمی خورد، عنوان کرد: باید آموزش پژوهش در ضمن دروس حوزوی گنجانده شود.

حجت الاسلام متقی به مشکلات معیشتی پژوهش‌گران اشاره کرد و افزود: مشکلات اقتصادی پژوهشگران باعث شده است تا آن ها به مشاغل غیر پژوهشی روی بیاورند؛ ارتقای پژوهش در حوزه علمیه نیازمند برداشتن بار سنگین زندگی از دوش پژوهشگران است.

وی ایجاد فضای گفت‌وگو و نقد را برای رشد پژوهش های حوزوی موثر دانست و اظهار داشت: تعداد مراکزی که از دیدگاه حکومت و تمدن سازی به فقه نگاه می‌کنند اندک است و برای حل معضلات حکومتی باید افزایش پیدا کنند./1350/ت302/ف

ارسال نظرات