۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۶۰۶۷۱
امام جمعه رامسر:

تشویق به عدم رعایت پروتکل ها در عزاداری محرم، کمک به دشمنان است

تشویق به عدم رعایت پروتکل ها در عزاداری محرم، کمک به دشمنان است
حجت الاسلام تقی پور بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در عزاداری ماه محرم تأکید کرد و گفت: هر بیانی غیر از این مسأله کمک به دشمنان است.

حجت الاسلام حسین تقی پور، امام جمعه رامسر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با بیان این که امام حسین(ع) همه هستی شیعه است و انسان ها به هستی شان در هر دین، آیین و مکتبی حساس هستند، گفت: زیارت عزاداری و اقامه ماتم برای امام حسین(ع) نباید تحت هیچ شرایطی تعطیل شود.

وی، وجود امام حسین(ع) را تفسیر اسلام ناب محمدی دانست و افزود: نباید با این هستی و همه مکتب خودمان برخورد  سطحی داشته باشیم بنابرین در شرایط خاص کنونی با تغییر شیوه، عزاداری حسینی را برگزار می کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با  بیان این که امسال به دلیل حفظ جان عزاداران حسینی شیوه برگزاری عزاداری بنا بر نظر متخصصان فن تغییر پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: لازم است به دلیل این که اصل عزاداری زیر سؤال نرود و مورد شماتت برخی از دشمنان واقع نشویم و انگشت اتهام در فردای شیوع کرونا به سمت عزادارران حسینی نرود دستورالعمل های بهداشتی کاملاٌ رعایت شود.

حجت الاسلام تقی پور در ادامه سخنان خود افزود: پروتکل های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا باید کاملاً رعایت شود و همان طور که رهبری و مراجع فرمودند به این مسأله توجه شود تا این هستی خودمان در این دوران کرونایی به نحو احسن به رخ جامعه کشیده شود و برای خودمان نیز مایه ایمان، انگیزه و بهره برداری فراوان قرار گیرد.

وی همچنین با بیان این که معرفی اسلام به عنوان یک دین معقول و جامع می تواند درر گسترش اسلام در جهان بسیار اثرگذار باشد، ادامه داد: اگر دین را غیر معقول جلوه دهیم در جهان به طور قطع ضربه خواهیم خورد.

امام جمعه رامسر با تأکید براین که اهل بیت(ع) هر جا می دیدند دین غیر معقول عرضه می شود به میدان آمدند و مبارزه کردند، افزود: اهل بیت(ع)، بهداشت بدن، جسم و مکان را در حد اعلا رعایت کردند.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که اسلام توجه ویژه ای به سلامتی جسم و روح انسان دارد، گفت: به طور قطع عزاداری بدون رعایت بهداشت مورد نظر دین نخواهد بود.

وی، عرضه عزاداری به جهان امروز بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی را ضربه به امام حسین(ع) دانست و خاطرنشان کرد: به طور قطع کسانی که به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری ها تأکید دارند کمک کار شیعه و دلسوز عزاداران حسینی نخواهد بود بلکه حق همان است که رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید مراجع فرمودند وگرنه هر بیانی غیر از این مسأله کمک به اسرائیل و استکبار است.

امام جمعه رامسر با بیان این که دشمنان اسلام همواره در تلاش هستند سوژه ای از شیعه را علم کنند و آن را وجه شماتت برای شیعیان قرار دهند، ادامه داد: به طور حتم عدم  رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری را علیه ما به کار می گیرند و به دنبال ضربه زدن به دین و آیین عزاداری حسینی هستند.

حجت الاسلام تقی پور در ادامه افزود: کسانی که عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در عزاداری را توصیه می کنند به طور قطع و یقین با آنچه که از اهب بیت(ع) بیان کردند و در مجموعه فقه اعلای شیعه وجود دارد دور هستند و موجب ضربه زدن به آنها خواهند شد.

وی با بیان این که در اسلام هیچ دوگانگی میان مذهب و سلامت وجود ندارد، بیان داشت: اسلام نظافت را جزء ایمان می داند و این بسیار مهم است و نمی شود شیعه ای را  فرض کرد که بعداشت را رعایت نکند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که ائمه اطهار(ع) بیشترین تأکید را به نظافت داشته اند، افزود: دشمنان از هر فرصتی برای ایجاد دوگانگی در جامعه اسلامی استفاده می کنند، همان طور که در زمان مشروطه و همچنین اوایل پیروزی انقلاب موضوع دوگانگی دین و سیاست را مطرح کردند.

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به این که دشمن در گذشته به دنبال محو کردن و دفع کردن نام امام حسین(ع) بود و مراجع تقلید تأکید می کردند بروید تا نام حسین(ع) بماند، گفت: اما امروز مراجع می گویند قضیه نام و مرام امام حسین(ع) نیست به همین دلیل تغییر تاکتیک دادیم استراتژی ما همان است که امام حسین(ع) تمام هستی ما است و تنها باید با شیوه دیگری عزاداری حسینی را برگزار کنیم./950/ت310/ب1

ارسال نظرات