۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۶۰۶۹۷
مدیرکل کمیته امداد هرمزگان خبر داد؛

اجرای پویش ملی «ایران همدل» در استان هرمزگان

اجرای پویش ملی «ایران همدل» در استان هرمزگان
مدیرکل کمیته امداد هرمزگان از اجرای پویش ملی «ایران همدل» در سه بخش «اطعام حسینی، تهیه لوازم التحربر و وسایل سرمایشی به نیازمندان هرمزگانی خبر  داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، علی الهیاری در نشست خبری پویش ملی ایران همدل در سالن کنفرانس این اداره کل، گفت: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری، نسخه شفابخش در شرایط کرونایی و عبور از تحریم های ظالمانه، تقویت همدلی است. مردم در این شرایط با کمک های مومنانه خود به نیازمندان، نشان دادند که گوش به فرمان رهبری هستند.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان به عنوان نهادی که به مسائل فقر استان اشرافیت دارد و به خوبی نیازهای مردم را  نیازسنجی، احصا و شناسایی کرده است به خوبی می تواند در رزمایش همدلی، نقش خود را به خوبی ایفا کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان تصریح کرد: در مرحله نخست رزمایش همدلی در ماه مبارک رمضان، به همت این نهاد حمایتی، 45 هزار بسته به ارزش 12 میلیارد تومان به عنوان بسته معیشتی و در مجموع 25 میلیارد تومان خدمات و اطعام نیازمندان توزیع شد.

الهیاری گفت: در مرحله دوم این رزمایش، پویش ملی «ایران همدل» توسط کمیته امداد شکل گرفته که تا کنون اصحاب رسانه، هنرمندان و بزرگان کشور به این پویش بزرگ پیوسته اند.

وی ادامه داد: در پویش ملی ایران همدل، چندین برنامه از قبیل اطعام حسینی، اجرا خواهد شد. در دهه اول محرم و صفر، نذورات مردمی به سمت و سوی گره گشایی از نیازمندان به عنوان اطعام حسینی هدایت خواهد شد. بخش دیگر آن برای تهیه و توزیع لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند هزینه خواهد شد. چراکه حدود 100 هزار دانش آموز هرمزگانی نیازمند کمک های مردمی هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان تاکید کرد: تعداد زیادی از دانش آموزان به دلیل نداشتن از گوشی تلفن همراه، از دریافت آموزش های آنلاین محروم هستند و تهیه گوشی همراه برای این قشر، یکی از دغدغه های اداره کل آموزش و پرورش استان و نهاد حمایتی کمیته امداد استان است که بخشی از کمک ها و نذورات مردمی در پویش ملی ایران همدل، به تهیه گوشی برای دانش آموزان نیازمند هزینه خواهد شد.

الهیاری در پایان گفت: همچنین بخشی از این نذورات مردمی را نیز در راستای تامین وسایل سرمایشی برای خانواده های نیازمند هزینه خواهیم کرد./851/پ310/ب1

ارسال نظرات