۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۶۶۰۷۱۵

خاطرات همسر شهید آیت‌الله محمدباقر صدر منتشر می‌شود

خاطرات همسر شهید آیت‌الله محمدباقر صدر منتشر می‌شود
خاطرات فاطمه صدر، خواهر امام موسی صدر و همسر شهید سید محمدباقر صدر با نام «به رنگ صبر» به زودی در دسترس علاقه‌مندان تاریخ شفاهی قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «به رنگ صبر» مجموعه خاطرات و روایت‌های فاطمه صدر است که به کوشش فاطمه نقوی گردآوری و تدوین شده است. این کتاب ششمین جلد از مجموعه تاریخ شفاهی موسسه امام موسی صدر است. گردآوری خاطرات مربوط به امام صدر و خانواده ایشان از سال‌ها پیش آغاز شده که برخی از آنها تدوین و در قالب مجموعه تاریخ شفاهی چاپ شده است.

«به رنگ صبر» روایت‌های فاطمه صدر از خوشی‌های خانه پدری و دلخوشی‌های نجف در کنار همسر و فرزندان و محنت‌های این شهر است. فاطمه نقوی در پیش‌گفتار کتاب شرح مفصلی درباره چگونگی شکل‌گیری ایده این کتاب و عملی شدن آن برای مخاطب نوشته است. به گفته او کار گردآوری خاطرات و مصاحبه با فاطمه صدر از دی ماه ۱۳۹۵ در تهران و نجف آغاز شده و تا مرداد ۱۳۹۸ ادامه داشته است.

نقوی همچنین تاکید کرده که خاطراتی در این کتاب منتشر شده‌اند که راوی از صحت آنها اطمینان کامل دارد. با وجود روایت‌های بسیاری که از زندگی شهید سید محمدباقر صدر در مجله‌ها و کتاب‌های گوناگون، از زبان دوستان و نزدیکانشان نقل شده، به اصرار فاطمه صدر، چیزی از آنها در این کتاب نقل مستقیم نشده است. چراکه به نظر او بعضی از این روایات مردود هستند.

به رنگ صبر در سه فصل با عناوین: «دیدار در تهران؛ خانه پدری»، «دیدار در نجف؛ زندگی مشترک» و «وقایع و رویدادها» تدوین شده است. گاهشمار زندگی سید محمدباقر صدر و فاطمه صدر، تصاویر و اسناد، پیوست‌ها، نمایه و شجره‌نامه خاندان صدر از دیگر مطالب منتشر شده این کتاب است.

کتاب به رنگ صبر در ۵۵۶ صفحه آماده چاپ شده و به زودی وارد بازار نشر می‌شود./925/د102/ق

ارسال نظرات