۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۶۶۰۷۴۲
آیت‌الله صدیقی:

مدارس علمیه باید طلاب را خدا ترس و ولایتمدار تربیت کنند

مدارس علمیه باید طلاب را خدا ترس و ولایتمدار تربیت کنند
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه دین بدون ولایت، ناقص و بدون نتیجه است، گفت: مدارس علمیه باید طلاب را خدا ترس و ولایتمدار تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی (ره)، امروز در ششمین نشست از سلسله نشست های اخلاقی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان تهران که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: ذی حجه ماه اهل بیت(ع) است.

وی پذیرش ولایت امیرمؤمنان علی(ع) را تنها راه رسیدن به کمال و سعادت دانست و اظهار داشت: طاعت الهی تنها در پذیرش ولایت امیرمؤمنان امکان پذیر است و ایشان آینه صفات و جمال الهی هستند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه غدیر رمز آفرینش عالم امکان است، عنوان کرد: اول و آخر، ظاهر و باطن هستی، شریعت و سر همه انبیای الهی امام علی(ع) است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه جانشینی پیامبراکرم(ص) تنها شایسته امام علی(ع) بود، گفت: امام علی(ع) در شب لیله المبیت با پوشیدن لباس پیامبر اکرم (ص) و خوابیدن در بستر حضرت نشان دادند که لباس و جایگاه خلافت تنها برازنده ایشان است.

وی با اشاره به اینکه امیرمؤمنان علی(ع) در همه شرایط تسلیم محض امر الهی یودند، اظهار داشت: تسلیم حق بودن و اجرای امر الهی تنها راه نجات بندگان به شمار می رود.

آیت الله صدیقی عشق به امام علی(ع) را عشق به جلال و جمال الهی دانست و گفت: پیامبراکرم (ص) در طول رسالت خویش همان مقدار که مبلغ دین بودند ولایت امام علی(ع) را نیز تبلیغ کردند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ادامه داد: غدیرخم روز اتمام نعمت و اکمال دین بود و ثابت کرد که توحید منهای ولایت و امامت مورد رضایت خداوند متعال نیست.

وی با خطاب قرار دادن مدیران، اساتید و والدین حوزوی، تاکید کرد: مدیران و اساتید حوزوی در تربیت طلاب ولایتمدار و خدا ترس از هر تلاش و کوشش فروگذار نکنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات