۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۶۰۷۶۴

معرفی کتاب اهل بیتی ها/ اثری در پاسخ به دغدغه رهبر انقلاب در حوزه خانواده

معرفی کتاب اهل بیتی ها/ اثری در پاسخ به دغدغه رهبر انقلاب در حوزه خانواده
کتاب «اهل‌بیتی‌ها» اثر جدید حجت‌الاسلام محمدرضا عابدینی است به کوشش علی جعفری هرستانی و محسن خلیل‌آزاد به همت نشر معارف به زیور طبع آراسته شده است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «اهل‌بیتی‌ها» اثر جدید حجت‌الاسلام محمدرضا عابدینی است که به کوشش علی جعفری هرستانی و محسن خلیل‌آزاد از پژوهشگران مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام چندی پیش تدوین و به همت نشر معارف به زیور طبع آراسته شده است.

این اثر ماحصل سخنرانی‌های حجت‌الاسلام عابدینی و در پی تأکید رهبر معظّم انقلاب مبنی بر توجه هیأت‌های مذهبی به مسأله خانواده در دیدار با مداحان در سال‌های گذشته آماده شده است. این سخنرانی‌ها که در جلسات متعدد مطرح شده بود، در قالب «تحقّق خانواده ولایی با مجالس حسینی» در سه گفتار تدوین شد:

گفتار اول (حقیقت و مراتب خانواده): دربردارنده تکوینی و تشریعی بودن سنّت خانواده، حقیقت آن و مراتب خانواده از رَحِم جسمانی تا رَحِم رحمانی است.

گفتار دوم (پیوندها و گسست‌های خانوادگی): در ادامه به بحث صله رحم و قطع رحم در هر یک از مراتب آن پرداخته و آثار آن در زندگی و حیات اجتماعی بررسی می‌شود. هلاکت نیز به عنوان نتیجه تقابل با سنّت خانواده معرفی می‌شود.

در گفتار سوم (الگوی توسعه خانواده ولایی) تلاش شده تا تعامل هیأت و خانواده و ربط و نسبت این دو را تبیین کند. در این نگاه، هیأت، نقطه اتّصال رحم طینی به رحم دینی معرّفی می‌شود.

قیمت درنظر گرفته شده برای این کتاب با تخفیف 25 درصدی 20 هزار تومان است. علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه این اثر با آیدی KETABEHEYAT@ در شبکه ترویج کتاب و کتابخوانی در هیئت‌های سراسر کشور ارتباط برقرار کنند.

مراسم رونمایی این کتاب 31 تیرماه با حضور و مدیحه‌سرایی مهدی رسولی مداح اهل‌بیت علیهم‌السلام به مناسبت شهادت امام جواد علیه‌السلام در منزل خانواده شهید محمدحسین حدادیان شهید مدافع امنیت برگزار شد./826/د102/ق

منبع: تسنیم
ارسال نظرات