۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۶۰۷۷۳
نماینده مجلس:

توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای برهم‌ زدن نظم خاورمیانه است

توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای برهم‌ زدن نظم خاورمیانه است
حجت الاسلام آزادیخواه گفت: عادی ‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی به منظور بر هم زدن نظم حاکم بر خاورمیانه صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام احد آزادیخواه اظهار داشت: این توافق یک بازی جدید سیاسی است که توسط موساد و سیا در منطقه راه‌اندازی شد.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی‌ها بر این است که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی عمیق‌تر از این باشد و کشورهای دیگر منطقه نیز در این مسیر گام بردارند و این روابط را به جریان بیندازند.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: عادی‌سازی روابط دیگر کشورهای عربی و منطقه دور از ذهن نیست و اگر عادی‌سازی هم نشود، در این مدار حرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام آزادیخواه خاطرنشان کرد: جهان عرب باید به این جمع‌بندی برسد که امروز اصلی‌ترین دشمن انسانیت، اعراب و اسلام رژیم صهیونیستی است که دست در دست برخی کشورهای مزدور داخلی جهان عرب هستند و این یعنی فاصله‌ای که نباید دور از ذهم خود داشته باشند.

وی گفت: این اقدام نه تنها منافع رژیم صهیونیستی را تامین نخواهد کرد، بلکه با باطل‌سازی رویای خاورمیانه جدید، آینده‌ای خطرناک را در انتظار آمریکا و حامیان توافق‌نامه قرار خواهد داد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی به ضرر کشورهایی خواهد بود که به صهیونیست‌ها نزدیک می‌شوند.

حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: حامیان این توافق باید بدانند که افول رژیم صهیونیستی مشهود است و نه تنها دستاوردی برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیان آنها در منطقه نخواهد داشت، بلکه شتاب گرفتن روند نابودی صهیونیست‌ها و استیفای حقوق مسلم فلسطینی‌ها را رقم خواهد زد.

وی با اشاره به انفجار اخیر در لبنان و با بیان اینکه این موضوع تا اندازه‌ای خیلی‌ها را ذوق زده کرد، اما این زمینه موفقیتی بزرگ خواهد بود، گفت: ملت مسلمان و آزاده جهان اجازه نخواهند داد فریاد مظلومیت و عدالت‌خواهی فلسطین و آرمان آزادی قدس شریف در اینگونه اقدامات ننگین خاموش شود.

گفتنی است، آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی پنجشنبه هفته گذشته با انتشار یک بیانیه مشترک سه‌جانبه از عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو خبر داد و جزئیات آن را اعلام کرد.

در این بیانیه که در تارنمای کاخ سفید منتشر شد، آمده است: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده عالی امارات متحده عربی امروز صحبت کرده و برای عادی‌سازی کامل روابط میان اسرائیل و امارات به توافق رسیدند.

این بیانیه مدعی است: این پیشرفت دیپلماتیک تاریخی موجب پیشبرد صلح در منطقه خاورمیانه شده و شاهدی بر نگرش و دیپلماسی جسورانه این سه رهبر و شجاعت امارات و اسرائیل برای ایجادی مسیری جدید است که پتانسیل عظیمی در منطقه آزاد خواهد کرد.

در بیانیه آمده است: هیأت‌هایی از اسرائیل و امارات در هفته‌های آینده دیدار خواهند کرد تا توافقنامه‌های دوجانبه در زمینه سرمایه‌گذاری، گردشگری، پروازهای مستقیم، امنیت، مخابرات، فناوری، انرژی، خدمات بهداشتی، فرهنگی، محیط زیست، ایجاد سفارتخانه و سایر حوزه‌های دارای منافع متقابل را امضا کنند./1403/د102/ب1

ارسال نظرات