۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۶۰۷۷۶
رییس ستاد اقامه نماز کرمانشاه:

۸۰ درصد ادارات کرمانشاه دارای نمازخانه مناسب هستند

۸۰ درصد ادارات کرمانشاه دارای نمازخانه مناسب هستند
رییس ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه گفت: بیش از ۸۰ درصد ادارات استان در برپایی نماز جماعت فعال و دارای نمازخانه مناسب هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت ‌الاسلام علی مولوی در خصوص فعالیت‌های ستاد اقامه نماز استان هم گفت: تا قبل از کرونا فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی را برای مخاطبان خود به صورت چهره به چهره برگزار می‌کردیم.

وی ادامه داد: بعد از شیوع بیماری کرونا این ستاد هم مانند سایر ارگان‌ها مباحث تعلیم و آموزش خود را به سمت فضای مجازی هدایت کرد تا همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند امر ترویج و توسعه فرهنگ نماز با خللی مواجه نشود.

وی از رسانه ها بخصوص ایرنا درخواست کرد برای ترویج و اشاعه فرهنگ نماز در فضای مجازی ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه را یاری کنند.

حجت الاسلام مولوی فضای مجازی را بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ نماز دانست و گفت: مرکز تخصصی نماز در قم برای گروه‌های مختلفی مانند کودکان، نوجوانان، جوانان، خانواده‌ها و سایر اقشار جامعه تولید محتوا انجام می‌دهد تا بتواند جوابگوی نیاز آنها باشد.

وی اظهار داشت: علاوه بر نرم‌افزار آموزشی ستاد مرکزی با نام «ماهک» و سایت‌های «قنوت و namaz.ir» که حاوی مطالب آموزشی ارزشمندی است، یک مجموعه دی وی دی به نام  «چهلچراغ» حاوی ۴۰ سخنرانی پنج دقیقه‌ای از حاج‌ آقای بهشتی است که با زبانی شیوا و گویا مسایل مربوط به نماز را بیان کردند که می‌تواند برای نسل امروز بسیار کاربردی باشد.

رییس ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، نظارت و ارزیابی دستگاه‌ها در بحث ترویج و اشاعه فرهنگ نماز را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: هیات نظارت و ارزیابی هر ساله با توجه به شاخص‌های مختلفی که دارد دستگاه‌های برتر در زمینه ترویج و برپایی نماز جماعت در استان را معرفی و از آن ها تقدیر به عمل می‌آید.

حجت ‌الاسلام‌ مولوی با اشاره به عقد تفاهم‌نامه با ادارات دولتی و غیردولتی برای ترویج فرهنگ نماز گفت: از ظرفیت‌های همه تشکل‌های دولتی و غیردولتی برای ترویج فرهنگ نماز در مدارس، دانشگاه‌ها، مناطق حاشیه‌نشین و در بین خانواده‌ها استفاده می‌کنیم./1400/د102/ب1

ارسال نظرات