۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۶۰۷۷۹
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد؛

همکاری ۳۵۰۰ روحانی با سازمان اوقاف برای برگزاری مراسم محرم

همکاری ۳۵۰۰ روحانی با سازمان اوقاف برای برگزاری مراسم محرم
حجت الاسلام عادل از همکاری بیش از ۳۵۰۰ روحانی و مبلغ در برگزاری مراسمات محرم با سازمان اوقاف خبر داد و گفت: مراسم محرم در ۲ هزار امامزاده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز ظهر در نشست خبری به تبیین اقدامات اجرایی این سازمان در ماه محرم پرداخت و گفت: ماه محرم از حرمت ویژه‌ای برخوردار است به حدی که جاهلیت نیز در این ایام دست از جنگیدن برمی داشتند.

وی با استناد به روایات، ادامه داد: اهل‌بیت(ع) در دهه اول ماه محرم بسیار محزون بودند و خنده بر لبان آن بزرگواران دیده نمی‌شد؛ طبق صریح روایات؛ امام حسین(ع) کشتی نجات است و هرکسی به ایشان متوسل شود اهل نجات خواهد بود، البته سایر ائمه اطهار(ع) نیز چنین هستند اما امام حسین(ع) ویژگی‌های خاص‌تری دارند.

حجت الاسلام عادل با بیان اینکه از عاشورا و کربلا می‌توان به‌عنوان فصل مهم تاریخ نام برد، عنوان کرد: محرم محور همه ظلم‌ستیزان است، همین محرم انقلاب را از شر فتنه‌ها و توطئه‌ها حفظ کرده و زمینه‌ساز وحدت بین شیعه و سنی و حتی دیگر ادیان است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به شرایط کنونی جامعه، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا همه زوایای زندگی بشری را دست‌خوش تغییر قرار داده و قطعاً این تأثیرات در برگزاری مراسمات مذهبی ازجمله عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) نیز اثر خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه همه برنامه‌های محرم طبق ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا برگزار خواهد شد، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر اساس بیانات رهبر انقلاب بر همه افراد جامعه واجب است زیرا غفلت از این امر مهم سبب شیوع بیشتر این ویروس منحوس می‌شود.

حجت الاسلام عادل ادامه داد: به همین منظور سازمان اوقاف جلسات فراوانی را با هیات‌های مذهبی، وعاظ، ذاکران و غیره به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار کرد تا مراسمات محرم با رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه بیش از دو هزار امامزاده در سطح کشور آماده برگزاری مراسمات محرم هستند، اظهار داشت: طبق پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا تا حد امکان مراسمات محرم باید در فضای باز برگزار شود بر همین اساس 100 هیات شاخص امسال در محیط آزاد امامزادگان مراسم عزاداری محرم را برگزار خواهند کرد.

وی حمایت از نیازمندان را یکی از رویکردهای شمیم حسینی خواند و عنوان کرد: امسال نمایشگاه شمیم حسینی با کمی تغییر اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان خواهد کرد که در این اقدام بیش از 500 بسته ارزاق تهیه و توزیع خواهد شد که 250 بسته آن از محل موقوفات و مابقی از کمک‌های مردمی تأمین می‌شود.

حجت الاسلام عادل با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا طبخ غذای گرم کاهش خواهد یافت، اظهار داشت: اگر غذای نذری طبخ شود بیشتر بین نیازمندان و کادر درمانی توزیع خواهد شد. همچنین خادمان هیئات بیش از 3 میلیون ماسک در مراسم عزاداری امام حسین(ع) توزیع خواهند کرد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: مراسم تعویض پرچم و سیاه پوشان نیز هم‌زمان با نخستین روز ماه محرم در بیش از هزار امامزاده و بقعه متبرکه سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی به فعالیت روحانیون مستقر و مبلغان اشاره کرد و گفت: محرم امسال بیش از 3 هزار و 500 مبلغ و روحانی با سازمان اوقاف همکاری خواهند داشت که ازجمله این همکاری‌ها می‌توان به برگزاری مجالس حسینی و روضه‌خوانی در سامانه افق امامزادگان اشاره کرد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات