۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۶۰۷۸۳
حجت الاسلام خوبانی:

جریان شیرازی با رویکرد انحرافی به دنبال مقابله با معارف اهل بیت است

جریان شیرازی با رویکرد انحرافی به دنبال مقابله با معارف اهل بیت است
استاد حوزه علمیه مازندران، تأکید جریان شیعه انگلیسی بر برگزاری بدون پروتکل عزاداری حسینی را نوعی کج اندیشی و عناد آشکار با معارف اهل بیت (ع) دانست.

حجت الاسلام مهدی خوبانی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر ضرورت برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: این نگاه رهبر معظم انقلاب بسیار دقیق، روشنبینانه و حکیمانه است.

وی با بیان این که رهنمودها و دغدغه های مقام معظم رهبری باید مورد توجه همگان به ویژه هیأت های مذهبی قرار گیرد، افزود: به طور حتم با عمل به این رهنمودها، توطئه های دشمن در ماه محرم خنثی خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با تأکید بر این که عزاداری ماه محرم با رعایت اصول و قواعد اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا انجام خواهد شد، بیان داشت: هیأت های مذهبی همواره در عمل به رهنمودهای رهبری پیشگام بودند و به طور حتم عزاداری امسال نیز با عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که محرم و عزاداری حسینی مسأله مهمی است که هیچ گاه تعطیل بردار نیست، تصریح کرد: از طرفی حفظ جان آدم ها نیز واجب است و باید با عمل به دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا عزاداری حسینی را برگزار کرد.

وی با اشاره به این که با تغییر در شیوه برنامه ها می توان عزاداری ماه محرم را برگزار کرد، افزود: باید زمان عزاداری را کاهش داد و منبرها نیز خلاصه و مفید باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران، تأکید جریان شیعه انگلیسی بر برگزاری بدون پروتکل عزاداری حسینی را نوعی کج اندیشی و عناد آشکار با عزاداری حسینی عنوان کرد و گفت: این جریان با رویکرد انحرافی خود به دنبال مقابله با معارف ناب اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که رعایت اصول بهداشتی جزء اصول عقلی و مورد تأکید اهل بیت(ع) بوده است، تصریح کرد: دین و اهل بیت(ع) نگاه خاصی به بهداشت و پاکی داشتند و سیره اهل بیت(ع) باید برای ما ملاک باشد که چه رفتاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: اهل بیت(ع) در کنار سفارش به عزاداری برای امام حسین(ع) بر ضرورت رعایت اصول بهداشتی نیز تأکید داشته و دارند و هیچ تعارضی در این خصوص وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که مشکل با این جریان منحرف مبنایی است چون آنها عزاداری را عرفی اما ما عزاداری را عبادت می دانیم، افزود: چون عزاداری از نگاه ما عبادت است باید هر آنچه که از جانب اهل بیت(ع) رسیده همان باشد و چیزی کم و زیاد نشود.

حجت الاسلام خوبانی در ادامه سخنان خود با بیان این که هیچ دوگانگی میان مذهب و سلامت وجود ندارد، گفت: نخستین مکتبی که بحث سلامت را مطرح کرد مکتب انبیاء و اسلام بود؛ اکثر دستورات مکتب اسلام همراه با نظافت و پاکی و بهداشت است و هیچ متکبی را نمی توانید پیدا کنید که اینقدر به نظافت، پاکی و تمیزی توجه داشته باشد./950/ت310/ب1

ارسال نظرات