۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۶۶۰۸۳۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

معرفت افزایی برای جوانان از مهم‌ترین رسالت‌های هیئات مذهبی است

معرفت افزایی برای جوانان از مهم‌ترین رسالت‌های هیئات مذهبی است
حجت‌الاسلام رضایی با تأکید بر بزرگداشت ایام محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: در عصر حاضر معرفت افزایی برای مردم به‌ویژه جوانان مهم‌ترین وظیفه هیئات مذهبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، امروز در جلسه ستاد کرونای شهرستان نهبندان که با موضوع عزاداری محرم و صفر در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: معرفت افزایی برای مردم به‌ویژه جوانان مهم‌ترین اهداف و وظایف هیئات مذهبی در عصر حاضر است و در شرایط خاص امروز این مهم بیشتر باید نمود پیدا کند.

وی گفت: شهدای عزیزمان که به چنین درجات والایی رسیده‌اند به این دلیل بوده است که پرورش‌یافته در هیئات مذهبی بوده‌اند؛ ازاین‌رو ما باید با معرفت افزایی جوانان و نوجوانان، چنین افرادی را در مراسم عزاداری هیئات پرورش دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی منبر را لازمه اصلی محافل مذهبی دانست و افزود: اگر در عصر حاضر محفلی داشته باشیم اما منبر وعظ و سخنرانی در آن نباشد به خود و مردم جفا کرده‌ایم؛ به همین دلیل باید جوانان را دعوت به شرکت در مراسم مذهبی کنیم.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به آیه «وَ عَسی أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ»، با بیان اینکه عزاداری حسینی تعطیل شدنی نیست، تصریح کرد: انتشار ویروس کرونا تمام عالم را گرفتار کرده است و ما در حال حاضر با دو مسئله یعنی عشق و شور حسینی و همچنین وجود ویروس کرونا مواجهه هستیم و با باید با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی مراسم عزاداری حسینی را با شور و شعف حسینی برگزار کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در ادامه افزود: مجالس شادی و عزاداری اهل‌بیت (ع) مجالس ذکر است و شرکت مردم در مراسم ائمه اطهار باعث از بین رفتن هرگونه مغمومی و محزونی در انسان می‌شود.

حجت‌الاسلام رضایی راه‌اندازی پویش نصب پرچم در ماه محرم را یکی از برنامه‌های مردمی دانست و خاطرنشان کرد: باوجود ویروس کرونا نباید احساس شود که عزاداری محرم کم‌رنگ شده است؛ ازاین‌رو باید مسؤولان برای قانع کردن مردم تلاش مضاعفی داشته باشند./پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات