۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۶۶۰۸۴۶
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

بی حرمتی به ماه محرم در مناطق توریستی را به هیچ عنوان تحمل نمی کنیم

بی حرمتی به ماه محرم در مناطق توریستی را به هیچ عنوان تحمل نمی کنیم
حجت الاسلام صادقی با تأکید بر این که سواحل مازندران نباید به محلی برای گسترش فساد و فحشا تبدیل شود، گفت: باید جلوی افسارگسیختگی فرهنگی در مناطق توریستی استان گرفته شود.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به این که مازندران به دلیل مواهب طبیعی نظیر جنگل و دریا همواره مورد توجه گردشگران و مسافران بوده است، گفت: همچنین به دلیل همجواری با پایتخت شاهد حضور گسترده مسافران با فرهنگ های متفاوت در تعطیلات مختلف به استان هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور مهاجرین خوش نشین در شهرهای ساحلی و دامنه کوه ها، وظیفه مسؤولان به ویژ متولیان فرهنگی را سنگین تر می کند، بیان داشت: به همین دلیل مسؤولان فرهنگی باید یک بسته فرهنگی را برای حفظ تدین، ایمان، فرهنگ و آداب و رسوم مردم این استان در نظر بگیرند که متأسفانه مورد غفلت همه مسؤولان فرهنگی قرار گرفته است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که نباید درآمدهای اقتصادی و آثار مادی گردشگران مسؤولان ما را هیجان زده و خوشحال کند، ادامه داد: خطر فرهنگی که در پی حضور برخی گردشگران با آن مواجه هستیم می تواند فرهنگ، آداب زندگی و تقیدات اخلاقی ما را مورد هجمه و حمله قرار داده که نباید نسبت به آن بی توجه باشیم و غفلت کنیم.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که متأسفانه در سال های اخیر به دلیل حضور گردشگران خرده فرهنگ های نامعقول و نامتعارف وارد استان شده که علاوه بر گرفتاری های اجتماعی و طبیعی که برای استان به بار آورده فرهنگ مردم ما را نیز مورد خدشه قرار داده است، خاطرنشان کرد: مسؤولان فرهنگی باید به گوش و به هوش باشند و نباید به راحتی از کنار این تهدیدهای آشکار فرهنگی عبور کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که ما نیازمند ایجاد یک قرارگاه فرهنگی تبلیغی به منظور مقابله با خرده فرهنگ های وارداتی به استان هستیم بیان داشت: متأسفانه برخی از مسؤولان گویا خودشان را به خواب زده اند و آثار سوء ورود خرده فرهنگ ها را در استان نمی بینند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که وضعیت فرهنگی این روزهای استان به ویژه در مناطق گردشگری به هیچ عنوان زیبنده مردم مؤمن و ولایی استان نیست، خاطرنشان کرد: در آستانه ماه محرم قرار داریم و نباید سواحل و مناطق توریستی استان به محلی امن برای فساد و بی بندوباری عده ای خوش گذران تبدیل شود.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر این که سواحل مازندران نباید به محلی برای گسترش فساد و فحشا تبدیل شود، بیان داشت: باید جلوی افسارگسیختگی فرهنگی که این روزها در مناطق توریستی و گردشگری وجود دارد گرفته شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که متأسفانه سواحل استان هیچ متولی مشخصی ندارد و به حال خود رها شده است، بیان داشت: نباید بگذاریم عقاید، نوع پوشش و رفتار جوانان ما به دلیل حضور چند گردشگر خدشه دار شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که نهادهای فرهنگی باید با انسجام و وحدت رویه به وظایف خود عمل کنند تا تا فردا خسران و حسرت گریبان گیر خانواده های ما و نسل جوان ما نشود، گفت: در همین زمینه حوزه علمیه نیز آمادگی دارد در جهت تولید محتوا، اعزام مبلغ و گروه های جهادی در سواحل و مناطق گردشگرپذیر استان با سایرنهادهای فرهنگی همکاری لازم را انجام دهد./950/ت310/ب1

ارسال نظرات