۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۶۰۸۶۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

آزادگان مدال الهی آزادگی را با مدال‌های غیرخدایی عوض نکنند

آزادگان مدال الهی آزادگی را با مدال‌های غیرخدایی عوض نکنند
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: رزمندگانی که خدا مدال آزادگی را به آن‌ها عطا کرده است مراقب باشند این مدال را با مدال‌های غیرخدایی عوض نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در آئین تجلیل از آزادگان دفاع مقدس خراسان شمالی، با تبریک ایام پرافتخار و سرافرازانه آزادگان عزیز، گفت: یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های انقلاب اسلامی ورود آزادگان به میهن اسلامی بود که شادی همراه با اشک شوق همراه داشت.

وی افزود: روز 26 مرداد سال 1369 بالاخره جمهوری اسلامی ایران با سربلندی توانست رزمندگانی که مجاهدانه از دین و شرف و خاک کشور دفاع کرده و در دست دشمن اسیر شده بودند را به وطن بازگرداند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به روحیه آزادگی رزمندگان دفاع مقدس، افزود: یکی از ویژگی‌های ذاتی انسان که خدا این لطف بزرگ را در وجود او قرار داده و پس گرفتنی نیست، آزادگی او است.

وی با بیان اینکه خداوند در آیه 3 سوره انسان می‌فرماید: «إِنَّا هَدَینَاهُ السَّبِیلَ إِمَّا شَاکرًا وَإِمَّا کفُورًا» و تأکید می‌کند ما راه را به او نشان دادیم، خواه شاکر باشد و پذیرا گردد یا ناسپاس، اظهار کرد: خدا راه درست را به انسان نشان داده و انسان را آزاد خلق کرده است و از سوی دیگر در انتخاب دین او را آزاد قرار داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین (ع) هم در نهج‌البلاغه می‌فرماید: هیچ‌گاه بنده غیر خدا نشو چون خدا تو را آزاد آفریده است، گفت: انسان‌های مؤمن همیشه در دین خود آزادی و آزادگی را حفظ می‌کنند و رزمندگان مؤمن ما در دفاع مقدس آزادگی را به منصه ظهور رساندند.

وی افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید: «إِنَّ اَلْحُرَّ حُرٌّ عَلَی جَمِیعِ أَحْوَالِهِ إِنْ أُسِرَ وَ قُهِرَ»؛ یعنی انسان آزاده در جمیع احوالات زندگی‌اش آزاده است اگر چه اسیر شود و هرچند مقهور دشمن شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: حضرت یوسف (ع) را زندان بردند اما آزادی خود را رها نکرده و کرامت خویش را حفظ کرد؛ به همین دلیل امام صادق (ع) می‌فرماید: یکی از اسیران آزاده که در قرآن به‌عنوان الگوی آزادگان مطرح‌شده حضرت یوسف (ع) است.

وی افزود: آن‌هایی که اسیر شدند دُر گران‌بهای ایمان را از دست ندادند؛ بلکه خدا مدال آزادگی را به آن‌ها عطا کرده است؛ ازاین‌رو آزادگان باید مراقب باشند این مدال را با مدال‌های غیرخدایی عوض نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: آزادگان به‌عنوان سربازان ولایت باید قدر خود را بدانند؛ زیرا حق‌تعالی مدال آزادی را به آن‌ها داده و به‌مثابه بهشتیان در دنیا و روی زمین هستند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات