۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۶۰۸۶۶
معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خبر داد؛

راه اندازی پویش هر خانه یک حسینیه از سوی قرارگاه جهادی حوزه اصفهان

راه اندازی پویش هر خانه یک حسینیه از سوی قرارگاه جهادی حوزه اصفهان
حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه مراسم محرم تعطیلی ندارد، گفت: پویش هرخانه یک حسینیه به منظور برگزاری مراسم برای افرادی که امکان حضور در مراسم عمومی ندارند، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه با توجه به شرایط پیش آمده و شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت جامعه، باید به سمت اجرای شیوه های نوین عزاداری برویم، گفت: پویش مردمی «هرخانه یک حسینیه» در همین راستا و به منظور استفاده جامعه از مراسمات عزاداری و تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورا راه اندازی شده است.

وی در ادامه افزود: محرم و عزاداری امام حسین(ع) از شعائر اصلی و بسیار مهم تشیع است که در طول تاریخ براساس شرایط زمان و مکان شکل و نوع و حجم آن به صورت متفاوت اجرا شده است اما این مراسم تعطیل شدنی نیست و همیشه در طول تاریخ مراسمات عزاداری برگزار شده است و امسال نیز این مراسم با توجه به شرایط موجود برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آثار آن به روی مسائل مختلف جوامع جهانی، اظهار کرد: شیوع کرونا ممکن است روی نحوه اداره و برگزاری جلسات عزاداری ماه محرم اثر داشته باشد اما هرگز این جلسات تعطیل نخواهد شد، بلکه شیوه و مدل برگزاری تفاوت خواهد کرد تا سلامت جامعه حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه برخی افراد هم صحبت‌هایی در مورد برگزاری مراسم محرم کردند و موضع گیری هایی داشتند، اما همین افراد حتی در زمان نزدیک شدن داعش به کربلا چنین موضع گیری‌ها و صحبت‌هایی نداشتند و از خانه های خود خارج نشدند و یاری رسان مدافعان حرم نبودند، اما حقیقت این است که پیرامون مسائل موجود و برگزاری مراسمات عزاداری در ایام محرم باید با عقل و منطق با موضوع مواجه شویم.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه ممکن است برخی افراد به دلیل بیماری یا رعایت مسائل پزشکی و بهداشتی نتوانند از منزل خارج شده و در جلسات عمومی عزاداری شرکت کنند، تصریح کرد: قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان با راه اندازی پویش مردمی «هرخانه یک حسینیه» تلاش کرده است تا نسبت به استفاده و فیض بردن همه اقشار جامعه از مراسمات عزاداری اقدام مؤثری انجام دهد.

حجت الاسلام مؤمنی در ادامه افزود: طلاب و مبلغین با حضور در فضاهای باز مجتمع‌ها، پارک‌ها و بوستان‌ها و حتی اداراتی که بخواهند مراسم عزاداری برگزار کنند حاضر شده و جلسه عزای امام حسین(ع) را حتی برای چند نفر محدود برگزار خواهند کرد.

وی از اعلام آمادگی بیش از 300 نفر از طلاب و مبلغین حوزه علمیه اصفهان برای حضور در این پویش خبر داد و گفت: طلاب به عنوان سخنران در این پویش حاضر خواهند شد و طلاب و روحانیون گرامی که قصد شرکت در این پویش را دارند می‌توانند با مراجعه به آدرس «esfhozeh.ir/moharram» نسبت به ثبت نام اقدام کنند هم چنین افرادی که نسبت به برگزاری مراسم و دعوت مبلغین می‌خواهند اقدام کنند با مراجعه به آدرس «esfhozeh.ir/hosainyeh» آمادگی خود برای برگزاری مراسم را اعلام و پس از انجام هماهنگی های لازم مبلغین به محل مدنظر اعزام خواهند شد./1304/پ210/ب1

راه اندازی پویش هر خانه یک حسینیه از سوی قرارگاه جهادی حوزه علمیه اصفهان

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات