۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۶۰۸۷۳
استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی:

تهمت زدن به دیگران در فضای مجازی به بهانه‌ نقد اشکال شرعی دارد

تهمت زدن به دیگران در فضای مجازی به بهانه‌ نقد اشکال شرعی دارد
استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه امروزه عده‌ای در شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها به بهانه اصلاح و نقد شروع می‌کنند به غیبت کردن از دیگران و تهمت زدن به آن‌ها و این اصلا از دید اسلامی صحیح نیست.

به گزارش خبرگزاری رسا، فاطمه ابراهیمی، استاد حوزه علمیه خواهران در آذربایجان غربی با اشاره به این‌که با ظهور شبکه‌های مجازی زمینه‌های گناهان متعددی از جمله غیبت بیشتر فراهم شد، اظهار داشت: امروزه در شبکه‌های مجازی میلیون‌ها انسان حضور دارند و بدون این‌که رو در روی هم قرار بگیرند گناهان زیادی را نشر می‌دهند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی اظهار کرد: متاسفانه امروزه عده‌ای در شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها به بهانه اصلاح و نقد شروع می‌کنند به غیبت از دیگران و تهمت زدن به آن‌ها و این اصلا از دید اسلامی صحیح و درست نیست.

وی به نوزدهمین باب از چهل حدیث امام خمینی (ره) اشاره کرد و ادامه داد: امام خمینی (ره) در کتاب چهل حدیث باب 19 را به غیبت و راه‌های ترک آن اختصاص داده است و حدیثی از پیامبر اعظم به نقل از امام صادق (ع) بیان می‌کنند که؛ «غیبت در دین مرد مسلمان سریع‌تر از مرض اکله در درونش اثر می‌گذارد و رسول خدا(ص) فرمود؛ نشستن در مسجد در انتظار خواندن نماز عبادت به حساب می‌آید تا زمانی که از او غیبت سر نزند.» مرض اکله، دردی است که وقتی در عضوی از اعضای بدن پیدا می‌شود، آن عضو را می‌خورد و نابود می‌کند و منظور حدیث این است که همان طور که وقتی مرض اکله در بدن پیدا شود، عضو مبتلا را می‌خورد و نابود می‌سازد، غیبت کردن هم همین تأثیر را نسبت به دین شخص دارد.

ابراهیمی افزود: باید از دورانی که خوب و بد را می‌فهمیم خودمان را به ترک گناه عادت بدهیم و زمانی که با گناهی هم چون غیبت مواجه شدیم نسبت به آن واکنش نشان دهیم و ادامه آن جلوگیری کنیم. 

منبع؛ خبرگزاری حوزه 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نهال
Iran, Islamic Republic of
۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
سلام.وقتی خودنمایی میکنن و رعایت نمی کنن
نقدشون می کنیم

این تهمت محسوب نمیشه
0
0