۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۶۰۸۸۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

روضه های خانگی در ایام محرم امسال احیا می شود

روضه های خانگی در ایام محرم امسال احیا می شود
حجت الاسلام مهدوی با اشاره به برکات و آثار روضه امام حسین (ع)، گفت: همه به پویش «هر خانه یک حسینیه» بپیوندیم.

به گزارش خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سعید مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان ظهر دوشنبه در همایش طلایه داران روضه‌های خانگی ویژه بانوان مداح در سالن ولایت تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برکات و اثرات روضه امام حسین (ع)، اظهار کرد: بر اساس روایات نقل شده از ائمه معصوم (ع) تعظیم شعائر و بزرگداشت عزاداری امام حسین (ع) از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه در روایات بسیاری تاکید شده که معصومین در مصیبت شهادت امام حسین (ع) مراسم برگزار کنند، افزود: برگزاری سوگواری برای سرور و سالار شهیدان آثار وضعی فراوان در سطح جامعه به دنبال دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به برخی روایات بیان شده از سوی امامان و معصومین (ع) در زمینه برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع)، گفت: امام صادق (ع) در این باره می‌فرمایید اگر فردی حتی بتواند یک نفر و یا خود را با ذکر مصیبت امام حسین (ع) به گریه اندازد بهشت بر وی واجب می‌شود.

وی به نقش مهم بانوان در این زمینه به ویژه ترویج روضه‌های خانگی اشاره و تصریح کرد: نخستین روضه خانگی در تاریخ اسلام توسط حضرت فاطمه زهرا (س) و در فراق پیامبر گرامی اسلام (ص) برگزار شد که تأثیرات فراوانی در جامعه اسلامی و هراس طاغوتیان داشت به گونه‌ای که به بهانه ایجاد مزاحمت برای مردم سبب شدند تا حضرت علی (ع) برای جلوگیری از آسیب به حضرت فاطمه زهرا و سوء استفاده دشمنان بیت الاحزان را برای ایشان در خارج مدینه ایجاد کند.

حجت الاسلام مهدوی روضه‌های حضرت فاطمه زهرا را دشمن سوز و طاغوت برانداز توصیف کرد و ادامه داد: امروز شاهد هستیم عده‌ای طاغوت صفت به بهانه شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) را برای سلامت مردم خطرناک می‌دانند خواستار تعطیلی آن هستند.

وی با بیان اینکه همانگونه که رهبر معظم انقلاب بیان کردند: در عزاداری‌ها نباید بهانه به دست دشمن دهیم، افزود: اشک مؤمنان نظام سلطه، فساد و طاغوتیان را ویران می‌کند لذا امسال با توجه به شرایط موجود و شیوع کرونا و با توجه به تأکید اهل بیت (ع) بر حفظ سلامت جسم مردم به عنوان حقوق عمومی با رعایت دستور العمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه روضه‌های خانگی اثرات بسیاری دارد و بانوان در احیای این سنت نقش مهمی دارند، گفت: در این برهه زمانی به امر ولی امر مسلمین در راستای تعظیم شعائر و در سایه رعایت دستور العمل های بهداشتی و فاصله فیزیکی مراسم عزاداری امام حسین (ع) برپا خواهد شد.

وی افزود: می‌توانیم با احیای روضه‌های خانگی محدود به اعضای خانواده و با ترویج پویش «هر خانه یک حسینیه» در ایام محرم به یاری مدافعان سلامت بشتابیم، افزود: امروز به واسطه شیوع کرونا و بروز افسردگی‌های روحی و روانی نیازمند توسل و توکل به امامان معصوم هستیم و ترویج و احیای روضه‌های خانگی در این زمینه بسیار مهم و تأثیرگذار خواهد بود./1399/د102/ب1

ارسال نظرات