۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۶۰۸۸۵

ماجرای ارسال نامه توسط رؤسای قوای قضائیه و مقننه به رهبر انقلاب چه بود؟

ماجرای ارسال نامه توسط رؤسای قوای قضائیه و مقننه به رهبر انقلاب چه بود؟
نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس گفت: قوای مقننه و قضائیه در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب ضمن اعلام مخالفت خود با تصمیم اخیر دولت مبنی بر فروش اوراق سلف نفتی در بورس عنوان کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، بیست و ششم مرداد ماه خبرگزاری فارس گفت‌وگویی با ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، مبنی بر ارسال نامه قوای مقننه و قضائیه به رهبر انقلاب در مخالفت با تصمیم دولت درباره فروش اوراق سلف نفتی منتشر کرد.

در این خبر آمده است؛
نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس گفت: قوای مقننه و قضائیه در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب ضمن اعلام مخالفت خود با تصمیم اخیر دولت مبنی بر فروش اوراق سلف نفتی در بورس عنوان کردند این تصمیم مغایر تصمیم متخذه در شورای اقتصادی سران سه قوه است.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: قوای مقننه و قضائیه در نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب ضمن اعلام مخالفت خود با تصمیم اخیر دولت مبنی بر فروش اوراق سلف نفتی در بورس عنوان کردند که این تصمیم مغایر با تصمیمی است که در جلسه شورای سران سه قوه برای این منظور اتخاذ شده است.

ماجرای ارسال نامه توسط رؤسای قوای قضائیه و مقننه به رهبر انقلاب چه بود؟

وی افزود: در جلسه شورای سران قوا تصمیم بر این شده تا نفت به صورت واقعی در بورس خرید و فروش شود و نه این که اوراق به فروش رسد و دولت بعدی مقروض شود.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان با این تصمیم دولت مخالفند و معتقدند که این تصمیم (فروش اوراق سلف نفتی در بورس) کشور را بیش از پیش با مشکل مواجه می‌کند.

ماجرای ارسال نامه توسط رؤسای قوای قضائیه و مقننه به رهبر انقلاب چه بود؟

ساعاتی بعد از انتشار این خبر، خبرگزاری میزان مرکز رسانه قوه قضاییه با انتشار خبری ارسال نامه به رهبر معظم انقلاب را تکذیب کرد.

در این خبر آمده است؛
رییس قوه قضاییه نامه‌ای به محضر رهبر انقلاب در مورد فروش اوراق سلف نفتی ارسال نکرده‌ است

در پی انتشار خبری از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر ارسال نامه‌ای از سوی روسای قوه قضاییه و قوه مقننه با موضوع فروش اوراق سلف نفتی محضر رهبر انقلاب اسلامی، مرکز رسانه قوه قضاییه ضمن تکذیب خبر منتشر شده اعلام می‌کند هیچ نامه‌ای چه از ناحیه رییس قوه قضاییه و چه نامه مشترک با رییس مجلس شورای اسلامی محضر رهبر انقلاب اسلامی در این مورد ارسال نشده است.

گفتنی است؛ اوراق سلف نفتی قراردادی است که بر اساس آن شرکت ملی نفت ایران یا شرکت‌های تابعه، مقدار معینی نفت خام را بر اساس مشخصات قرارداد سلف،  در برابر بهای نقد،  به فروش می‌رساند تا در سررسید مشخص به خریدار تحویل دهد.

به این ترتیب با هماهنگی وزارت نفت، بانک مرکزی و بازار سرمایه قرار است برای اولین بار در کشور اوراق سلف‌نفتی به میزان یک میلیون بشکه و حداکثر ۵ میلیون بشکه نفت خام به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار به صورت ریالی و ارزی (بر مبنای واحد پولی دلار) منتشر شود.

ارسال نظرات