۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۶۰۸۹۰
در آستانه ماه محرم؛

«موکب داران» در دامغان رونمایی شد

«موکب داران» در دامغان رونمایی شد
کتاب «موکب داران» خاطراتی برگرفته از موکب متوسلین به چهارده معصوم دامغان در سال 1398 به‌همت ابوالفضل عالمی با حضور رئیس شورای فرهنگ عمومی دامغان شامگاه یکشنبه رونمایی شد.
به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «موکب داران» خاطراتی برگرفته از موکب متوسلین به چهارده معصوم دامغان در سال 1398 به‌همت ابوالفضل عالمی با حضور رئیس شورای فرهنگ عمومی دامغان شامگاه یکشنبه رونمایی شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین جواد خواجه‌زادهدامغان عضو هیئت مدیره موسسه خیریه فرهنگی چهارده معصوم دامغان گفت: اگرچه بیش از دو دهه از فعالیت موسسه خیریه فرهنگی متوسلین به چهارده معصوم (ع) شهرستان دامغان در امور خیریه قرض‌الحسنه و نگهداری از فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست می‌گذرد اما مکتب‌داری و خدمت به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در خارج از کشور اولین تجربه این موسسه بود.

وی افزود: عوامل زیادی همچون لطف پروردگار، دستگیری ائمه معصومین، کمک خیرین همراهی و همدلی خادمین دست به دست هم داد تا ما توانستیم در ایام اربعین به زائران سالار شهیدان خدمت کنیم.
 

خواجه‌زاده گفت: هرگز فکر نمی‌کردیم کار خاموش موسسه رسانه‌ای و تلاش و فعالیت خادمی در قالب کتاب تنظیم شود؛ وقتی نویسنده موکب داران پیشنهاد ثبت تجربه موکب‌داری و تحریر یک جلد کتاب را دادند، از آن استقبال کرده و تجارب خودمان را در اختیار ایشان قرار دادیم.

وی بیان کرد: امیدواریم درج و ارائه گزارش لطمه‌ای به نیت پاک خادمین نزده و مرضی پروردگار و ائمه معصومین (ع) به خصوص آن حضرت صاحب الزمان قرار گیرد.
 
ابوالفضل عالمی نویسنده «موکب داران» گفت: پیاده‌روی اربعین زنده نگه داشتن یاد عاشورا و راه حضرت زینب (س) و کاروان اهل‌بیت از کربلا به کوفه و شام و بازگشت آنها به کربلا است.

وی افزود: زائران حسینی در پیاده‌روی اربعین به امام سجاد و حضرت زینب اقتدا می‌کنند و خدمت به دستگاه دردانه خلقت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) توفیقی است که پروردگار عالم به بندگان خاصش اعطا می‌کند.

نویسنده کتاب «موکب داران» تصریح کرد: در اربعین سال ۹۸ هزاران موکب به زائران حسینی خدمت کردند که موکب متوسلین به چهارده معصوم شهرستان دامغان یکی از آنها بود.

ابوالفضل عالمی ادامه داد: کار طاقت‌فرسا و تلاش بی‌وقفه خادمین برای راه‌اندازی موکب انگیزه‌ای شد تا بتوانم در حد توان خودم این عشق و ایثار را مکتوب کنم که شش ماه کار مصاحبه، جمع‌آوری، تدوین و تحریر این مجموعه به طول انجامید و ماحصل این تلاش کتابی به نام موکب داران شد که در دسترس اهالی کتاب قرار گرفت.

وی ادامه داد: ویراستاری کتاب «موکب داران» را محبوبه معراجی پور انجام دادند که توسط انتشارات عیار قلم روانه بازار نشر شد.
 

حجت الاسلام سیدمحمد حسینیان امام جمعه دامغان نیز در این نشست، ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ نشر کتب دینی، گفت: اگر بزرگان دینی کتاب نمی‌نوشتند امروز شاهد فرهنگ غنی شیعه نبودیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دامغان افزود: در منابع دینی و آیات و روایات نیز بر کتاب‌نویسی تاکید شده است و ما هم در حد توان از نویسندگان بومی حمایت خواهیم کرد.

امام جمعه دامغان ضمن تجلیل از دست‌اندرکاران موسسه خیریه فرهنگی متوسلین به چهارده معصوم (ع) این شهرستان، گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا 11 هزار بسته معیشتی با 14 قلم کالا و به ارزش 5 میلیون ریال بین خانواده‌های نیازمند دامغانی توزیع شد.

نویسنده کتاب «مائده با عائده» بیان کرد: با آغاز شروع مرحله دوم رزمایش مواسات 20 سری جهیزیه در بین نوعروسان نیازمند توزیع شد./925/
منبع: ایبنا
ارسال نظرات