۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۶۶۰۹۰۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

هیأت های مذهبی تابع رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هستند

هیأت های مذهبی تابع رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هستند
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی گفت: هیأت های مذهبی و عموم علاقه مندان به امام حسین(ع) باید با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم عزاداری حسینی را برگزار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد شفیعی، مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به در پیش بودن ماه محرم این ماه را ماه عزا و ماتم سیدالشهدا دانست و گفت: عزاداری در این ماه با عظمت از اعمال بسیار مهمی است که همواره مورد تأکید بزرگان دین بوده است.

وی با بیان این که متأسفانه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری وسیع این مراسم با عظمت وجود ندارد، افزود: همان طور که مقام معظم رهبری نییز فرمودند همه باید خود را ملزم به اجرای دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا بدانند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که عشق به امام حسین(ع) در قلوب هر انسان آزاده ای نهادینه شده است، ادامه داد: برپایی عزاداری برای سیدوسالار شهیدان تنها محدود به جغرافیای کشورمان نیست بلکه در اقصی نقاط جهان شاهد برپایی ماتم و عزا برای آن حضرت هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان این که امسال به دلیل شیوع این بیماری خطرناک نحوه برپایی عزا برای امام حسین(ع) متفاوت است، خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی و عموم علاقه مندان به امام حسین(ع) باید با رعایت پروتکل های بهداشتی این مراسم را برگزار کنند.

مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به این که عدم برگزاری مراسم عزاداری حسینی تعطیل بردار نیست، ادامه داد: اما می توان با رعایت اصول بهداشتی این مراسم را برگزار کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن به دنبال تعطیلی مراسم عزاداری حسینی است، خاطرنشان کرد: اما ملت حسینی ایران اسلامی امسال نیز با رعایت دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا همانند شب های با عظمت قدر این مراسم ارزشمند و معنوی را برگزار خواهند کرد.

وی با اشاره به این که مبانی اصولی انقلاب اسلامی با آرمان ها و ارزش های حسینی عجین شده است، تصریح کرد: ملت ایران اسلامی هیچ گاه خود را جدای از ارزش های والای حسینی نمی دانند به همین دلیل عزاداری برای سید و سالار شهیدان با عمل به توصیه های بهداشتی با عظمت تر از هر سال دیگری برگزار خواهد شد.

مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که هیأت های مذهبی خود تابع نظر رهبر معظم انقلاب و بزرگان دین می دانند، خاطرنشان کرد: علیرغم خواست دشمن، هیأت های مذهبی امسال صحنه های ارزشمندی از عشق به امام حسین(ع) با رعایت اصول و قوانین بهداشتی را به نمایش خواهند گذاشت./950/ت310/ب1

ارسال نظرات