۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۶۶۰۹۱۳
آیت الله علم الهدی:

قرارگاه مواسات باید مسجد محور باشد

قرارگاه مواسات باید مسجد محور باشد
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: قرارگاه مواسات برای این که به بهترین نحو کارش را انجام دهد باید مسجد محور باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی در دیدار مسئولان قرارگاه مواسات گفت: فعالیت های شما جهادگران و خیرین، جان قرارگاه مواسات است. شما عزیزان به بهترین وجه خدمت کردید که خدمات شما به این قرارگاه جان داد و فعالیت های دوستانه و خیرخواهانه را پشتیبانی کردید.

وی افزود: معنای قرارگاه یعنی عناصری که هر کدام کار مختلفی را انجام می دهند باهم در یک جا جمع شوند و برای یک هدف مشترک تلاش کنند و ما در قرارگاه مواسات در کنار هم هستیم تا اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا و معیشت های سخت را یاری کنیم.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: قرارگاه مواسات برای این که به بهترین نحو کارش را انجام دهد باید مسجد محور باشد که این مسئله چند اثر دارد از جمله این که  وقتی کمکی از سمت مسجد باشد مردم این یاری را از سمت خدا و دین می بینند و حس بدی نسبت به دریافت کمک ندارند همچنین مردم راحت تر می توانند برای اظهار حاجت به مسجد مراجعه کنند تا اینکه سراغ شخص بروند که با این عمل مرجع دین مردم یعنی مساجد مرجع دنیای مردم هم می شود که این گونه توجه بیشتری به مساجد می شود.

امام جمعه مشهد افزود: به واسطه ی فرموده مقام معظم رهبری در خصوص قرارگاه مواسات، التهاب اجتماعی اتفاق نیافتاد. این گرانی هایی که ناگهان برای همه پیش آمده بود، مردم را اذیت کرد اما به واسطه ی مواسات این التهابات بسیار کم شد. این فرمایش مقام معظم رهبری، اثر اجتماعی و امنیتی بسیار بالایی بر این روزهای جامعه گذاشت که چند برابر اثر خود مواسات بود. برای اثر بیشتر این فرمایش حضرت آقا مستلزم هماهنگی بسیار بالایی در دستگاه های مختلف قرارگاه مواسات است. رزمایش مواسات ،نیازمند تمرکز و همکاری همه ی دستگاه ها از جمله کمیته امداد و هلال احمر است.

امام جمعه مشهد بیان کرد: در مساجد، هم فرد نیازمند هست و هم خیرین حضور دارند. در زمان قدیم این طور بود که هر نمازگزار که به مسجد می آمد در انتهای نماز هر کسی در حد توانش کمک می کرد تا حاجات نیازمندان محله را برطرف کنند که این ها با مسئولیت امام جماعت صورت می گرفت بنابراین اگر این کار را هم ما انجام بدهیم یک روش ثابت و قطعی برای قرارگاه مواسات پیش خواهد آمد. اگر هر فردی بخواهد جداگانه تشکل مردمی تشکیل بدهد، ما به هدف اصلی قرارگاه مواسات نخواهیم رسید.

وی بیان داشت: در حاشیه شهر هم نیز پهنه بندی حاشیه شهر یک مسئله ی اجرایی بسیار قوی است که می تواند تعداد افراد نیازمند را دقیق تر به قرارگاه مواسات معرفی کند. در مسئله ی اطعام ماه محرم هم شما عزیزانی که در قرارگاه مواسات هستید، کمک کنید که شعائر امام حسین علیه السلام زنده بماند. ان شاءالله امیدواریم که خداوند این بلیه را برطرف کند و به شما عزیزان عافیت بدهد./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات