۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۶۰۹۴۸
رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر در همدان:

مراسم «شیرخوارگان حسینی» بدون حضور جمعیت برگزار می شود

مراسم «شیرخوارگان حسینی» بدون حضور جمعیت برگزار می شود
رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) گفت: برای حفظ سلامت عزداران، نوزادان و اطفال امسال مراسم شیرخوارگان حسینی بدون حضور جمعیت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، اصغر رسولی؛ رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌ اصغر (ع) در همدان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: محرم یکی از داشته های معنوی مسلمانان است که نقش کلیدی در بقای اسلام داشته و دارد.

وی گفت: با این وجود امسال بسیاری از مراسم های دینی تحت تاثیر ویروس منحوس کرونا قرار گرفت و همین امر باعث شد که مراسم های ایام محرم با تغییراتی روبرو شود.

رسولی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: بی شک تعطیل شدن هیات ها و مجالس عزای حسینی برای دشمنان یک خبر خوب و از سوی دیگر برای دوستداران اهل بیت علیهم السلام یک خبر ناخوشیاند است، از این رو با رعایت کامل پروتکل های اجتماعی می توانیم این عزاداری ها و مجالس را با اطمینان کامل برگزار کنیم.

رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) در همدان در ادامه خاطرنشان ساخت: از سوی دیگر هر ساله شاهد برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در سطح کشور و حتی دیگر کشورهای دنیا بودیم، ولی وضعیت کنونی جامعه در بحث کرونا مراسم را امسال لغو کرده است.

وی بیان داشت: بی شک برگزار نشدن مراسم شیرخوارگان حسینی برای حفظ سلامت مومنین، عزاداران به ویژه کودکان و نوزادان می باشد زیرا خط قرمز ما در همه عزاداری ها حفظ سلامتی مومنان است.

رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) در همدان گفت: برای اینکه این مراسم در اذهان مؤمنان ماندگار باشد، مقرر شده که مراسم شیرخوارگان حسینی به صورت نمادین از طریق تلویزیون پخش شود.

رسولی ادامه داد: همچنین تلاش کرده ایم که پویش جهانی «توسل به حضرت علی اصغر» در قالب برنامه شیرخوارگان حسینی که به صورت نمادین برگزار می شود، انجام شود.

رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) در همدان گفت: از سوی دیگر امسال به همت گروه های جهادی و ... بنرها و تیزرهای پویش جهانی «توسل به حضرت علی اصغر» به 20 زبان زنده دنیا تهیه شده است و به کشورهای مختلف ارسال می شود.

رسولی در پایان سخنان خود گفت: با این وجود امسال برنامه «نذرخوانی» را در ایام محرم حسینی خواهیم داشت./1403/پ310/ب1

ارسال نظرات