۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۶۰۹۹۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه خبر داد؛

ممنوعیت برپایی ایستگاه های صلواتی در محرم

ممنوعیت برپایی ایستگاه های صلواتی در محرم
مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: امسال برخلاف محرم سال های گذشته برپایی هرگونه ایستگاه صلواتی و پخش نذری در سطح شهر ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام یوسف احمدی امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که در حال حاضر 1800 هیات مذهبی در استان کرمانشاه فعالیت دارند، گفت: برای پیشبرد بهتر کارها برنامه و سامانه «تکیه» را برای اولین بار راه اندازی کرده ایم که در این سامانه کارکرد هیات ها مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: تشکیل ها و هیات هایی که قصد برگزاری عزاداری در ماه محرم را دارند باید در سامانه «بیرق» ثبت نام کنند و نیز در بحث بهداشت و رعایت پروتکل های بهداشتی تعهد دهند.

این مقام فرهنگی با بیان این که در اجرای برنامه های ماه محرم، همه ما تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا هستیم، تاکید کرد: همچنین برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا برگزاری مجالس مذهبی در سقف زیر ۶ متر ممنوع است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه بیان داشت: امسال برخلاف محرم سال های گذشته برپایی هرگونه ایستگاه صلواتی و پخش نذری در سطح شهر ممنوع است.

حجت الاسلام احمدی گفت: برای رعایت بهتر اصول بهداشتی تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش داشته ایم که طبق آن هیات های مذهبی در حیاط مدارس می توانند اقدام به اقامه عزا کنند، البته تنها هیات هایی می توانند از این مکان ها استفاده کنند که از سوی تبلیغات اسلامی نامه داشته باشند.

حجت الاسلام احمدی اظهار کرد: همچنین اداره صنعت و معدن و تجارت استان کرمانشاه قبول کرده است که موارد ضدعفونی، ماسک و سایر اقلام بهداشتی را در اختیار هیات های مذهبی به نرخ مصوب و تعیین شده قرار دهد./1400/پ310/ب1

ارسال نظرات