۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۶۶۱۰۰۲
حجت الاسلام قربانی:

تضعیف تشیع راستین، هدف اصلی جریان وابسته به استعمار است

تضعیف تشیع راستین، هدف اصلی جریان وابسته به استعمار است
حجت الاسلام قربانی با بیان این که تفسیر جریان وابسته به استعمار نسبت به عزاداری حسینی با اسلام ناب در تضاد مبنایی است، گفت: هدف این جریان ضربه زدن به تشیع راستین است.

حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، برگزاری عزاداری حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی را بلامانع دانست.

وی با بیان این که تعطیلی عزاداری برای امام حسین(ع) امری غیر ممکن است، افزود: اما با رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا باید این مراسم با عظمت برگزار شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) برای به تعطیلی کشاندن مراسم عزاداری امام حسین(ع) تبلیغات دروغین گسترده ای انجام دادند، خاطرنشان کرد: اما علیرغم همه این دشمنی های آشکار، مراسم عزاداری برای سید و سالار شهیدان با عظمت و شکوه خاصی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اوقاف مازندران با اشاره به این که عزاداری ایام ماه محرم در بقاع متبرکه و امامزاده ها نیز با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: معیار برای همه هیأت های مذهبی و تشکل های دینی، دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا است.

معاون فرهنگی اوقاف مازندران با بیان این که ملت با بصیرت و مؤمن کشورمان تابع ولایت و مرجعیت هستند، تصریح کرد: هجمه ها و توطئه های رسانه های معاند تأثیری در اراده این مردم در برگزاری باشکوه مردم عزاداری حسینی نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه برخی جریان هایی که ریشه و وابستگی آنها به استعمار پیر ثابت شده همانند گذشته به دنبال انحراف در عزاداری حسینی هستند، بیان داشت: این جریان منحرف و وابسته نمی تواند با القائات دروغین و مغرضانه خود مسیر عزاداری حسینی را تغییر دهد.

حجت الاسلام قربانی با بیان این که تفسیر غلطی که امروز جریان وابسته به استعمار نسبت به عزاداری حسینی دارد با اسلام ناب بسیار متفاوت است، خاطرنشان کرد: هدف این جریان منحرف و وابسته تنها ضربه زدن به تشیع راستین است.

معاون فرهنگی اوقاف مازندران، تحجر و التقاط در دین را بسیار خطرناک و عامل تضعیف اسلام ناب دانست و تصریح کرد: آنچه که جریان وهابیت بر سر اسلام ناب آورد، امروز همان رویکرد را در تشیع انگلیسی با طراحی جدید دنبال می کند که عامل تضعیف دین و اسلام ناب است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه اقدامات جریان های انحرافی موجب ضربه زدن به دین و شیعه راستین است، خاطرنشان کرد: نباید با برخی اقدامات وهن آلود، اسلام ناب را در جهان تضعیف و تخریب کرد که آنچه امروز در جریان شیعه انگلیسی می بینیم در همین جهت است./950/ت310/ب1

ارسال نظرات