۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۶۶۱۰۱۶

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی
برگزاری كنفرانس ملي «معارف امام رضا(ع) و علوم روز»، مسابقه فرهنگی «از قرآن بپرس» و جلسه مجازی شعر با موضوع «مباهله» عناوین خبرهای کوتاه از آستان قدس رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ابراهيم دانشي فر، معاون پژوهش و فناوري دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) از برگزاري كنفرانس ملي «معارف امام رضا(ع) و علوم روز» به ميزباني اين دانشگاه در سال جاري خبر داد.

وي «اصول بنيادين تبليغ دين مبتني بر سيره عملي امام رضا (ع)»، «مؤلفه هاي تمدن سازي در مكتب سياسي امام رضا(ع)»، «بنيادهاي سلامت و بهداشت در تعاليم امام رضا(ع)» و «راهبردهاي قانوني- حقوقي در بهره‌برداري منابع و بهره وري سرمايه هاي مادي و معنوي مبتني بر تعاليم امام رضا(ع)» را عناوين چهار پيش نشست اول اين كنفرانس معرفي كرد.

دانشي فر افزود: پيش نشست هاي پنجم، ششم و هفتم كنفرانس نيز با عنوان «بنيادهاي اقتصاد و اشتغال در تعاليم امام رضا(ع)»، «راهبردهاي تقويت و تعالي نهاد خانواده و نظام تربيت ديني در سيره امام رضا(ع)» و «راهبردهاي مديريت فردي و اجتماعي در تعاليم امام رضا(ع)» تا پايان سال جاري برگزار مي شود.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) گفت: در جهت فرهنگ سازي علمي مرتبط با پويش «روز جهاني امام رضا(ع)»، اين نشست ها روزهاي چهارشنبه، مقارن با روز زيارتي امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

مسابقه فرهنگی«از قرآن بپرس» ویژه نوجوانان برگزار می‌ شود

معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با طراحی مسابقات قرآنی برای سنین مختلف به دنبال ایجاد زمینه برای تدبر در آیات نورانی کلام الله مجید است. مسابقه «از قرآن بپرس» یکی از مسابقات فرهنگی است که برای رده سنی نوجوان به همت اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی و با همکاری اداره علوم قرآنی این بارگاه مقدس طراحی شده است و می کوشد تا قرآن دوستان را با آموزه های این کتاب سعادت بخش آشنا کند.

منبع سوالات این مسابقه سوره فلق و ناس است و علاقه‌ مندان می ‌توانند با مراجعه به سایت حرم به آدرس razavi.aqr.ir و با انتخاب سامانه مسابقات اينترنتی حرم مطهر رضوی و عضویت در آن منابع را دانلود منابع کنند و با رویت سوالات پاسخنامه را تکمیل  و به سامانه پیامکی 3000802222  ارسال کنند و یکی از برندگان باشند.

آخرین مهلت مسابقه فرهنگی از قرآن بپرس‌‌ 29 مرداد ماه  1399 می ‌باشد و اطلاع رسانی به برندگان از طریق سامانه پیامکی مذکور انجام و بعد از پایان مسابقه و قرعه کشی، جوایز فرهنگی تدارک دیده شده از سوی آستان قدس رضوی به آنان اهدا خواهد شد.

جلسه مجازی شعر با موضوع «مباهله» برگزار شد

پانزدهمین جلسه از سری جلسات مجازی انجمن ‌های شعر رضوی با حضور اعضای انجمن شعر رضوی مشهد و رعایت پروتکل های بهداشتی، دوشنبه، 27 مرداد 99 از ساعت 18 به صورت پخش زنده از فضای مجازی برپا شد.

این محفل ادبی مجازی با حضور محمد جواد غفورزاده(شفق) استاد جلسه و محمد کاظم کاظمی مجری کارشناس همراه با ارتباط ویژه با قاسم صرافان از تهران و معرفی کتاب برگزار شد.

حجت الاسلام سید ابوالفضل مبارز، مسعود یوسف پور و رضا رحیمی عنبران، از دیگر شاعران حاضر در این جلسه شعر مجازی با موضوع مباهله هستند.

دوستداران شعر آیینی از طریق صفحه مؤسسه آفرینش ‌های هنری آستان قدس رضوی به نشانی aqart.ir و صفحه رسمی انجمن ادبی رضوی به نشانی anjoman_adabi_razavi@ به صورت غیرحضوری می ‌توانند این محفل شعرخوانی استادان و شاعران مطرح استان و کشور را تماشا کنند. 

نخستین جلسه شورای علمی همایش «احیاء آثار و بزرگداشت آیت‌الله استاد محمد واعظ‌زاده خراسانی»

به همت بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی نخستین جلسه شورای علمی همایش«احیاء آثار و بزرگداشت آیت‌الله استاد محمد واعظ‌زاده خراسانی» تشکیل شد.

در این نشست مقرر شد به تولید محتوا و نشر کتاب در بیش از 10 محور علمی احصا شده، اهتمام شود و همچنین تصمیمات لازم برای استفاده عموم محققان به کتابخانه وقفی استاد واعظ زاده خراسانی، برگزاری همایش بزرگداشت و معرفی خدمات علمی ایشان اتخاذ شود.

اخلاق علمی و سیره پژوهشی، شخصیت تمدنی و سیاسی، سفرها و سفرنامه‌ها، خاطرات، قرآن‌پژوهی، اسناد و نامه‌ها، آثار منتشر نشده، مقاله‌شناسی توصیفی و تقریرات و درسنامه‌های استاد، شماری از عنوان‌ها و محورهایی است که در دستور کار تولید محتوا و انتشار آثار قرار گرفته است.

گفتنی است، استاد واعظ‌زاده خراسانی که رهبر معظم انقلاب از ایشان با عنوان علامه یاد کرده اند، ۵ اسفند ۱۳۰۴ در یک خانواده روحانی دیده به جهان گشود و بیشتر عمرش را در راه خدمت به قرآن، احادیث و معارف اسلامی، صرف نمود و سپس در سال ۱۳۹۵ چشم از این جهان فرو بست./864/ت304/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات