۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۶۶۱۰۳۲
مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در ایلام تاکید کرد؛

لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در مجالس عزای حسینی

لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در مجالس عزای حسینی
حجت الاسلام پیمایی گفت: عزاداران حسینی در ایام محرم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی زمینه برگزاری مجالس باشکوه معنوی عزای حسینی را فراهم آوردند.

حجت الاسلام محمدصادق پیمایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، اظهار داشت: امام خمینی (ره) در کلام گهربار خویش چه زیبا فرمودند که «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است».

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در ایلام گفت: این کلام امام راحل نشان می دهد که این دو ماه نقش بسیار مهمی در جلوگیری از مصادره دین به سود مدعیان دین در زمانه بنی امیه و بعد از آن داشت.

وی ادامه داد: اما این وضعیت طولی نکشید و یکی از فرزندان رسول اکرم (ص) در مقابل این تحریفات از دین به پا خاست و اجازه نداد که بیش از این اسلام به حاشیه برود.

حجت الاسلام پیمایی در ادامه تاکید کرد: امام حسین (ع) با علم به نیرنگ های امویان و درباریانش برای احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر و نیز بازستاندن دین از درباریان و زورگویان زمانه به اذن خداوند متعال قیام کرد، قیامی که هنوز بسیاری از انقلاب ها و خیزش های حق طلبانه مردم نشات گرفته از نهضت اباعبدالله الحسین (ع) است.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در ایلام در بخش دیگری از سخنان عنوان کرد: بی شک با توجه به وضعیت کرونا در کشور و به ویژه در استان ایلام، امسال محرم بسیار متفاوت تری نسبت به سال های پیش خواهیم داشت، امسال همه عزاداران و دوست داران اهل بیت علیهم السلام ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی و اجتماعی هستند تا ان شاء الله اقامه عزای سرور و سالار شهیدان؛ امام حسین (ع) با کمال صحت و سلامت برگزار گردد و تبلیغات و تلاش های دشمنان برای تعطیلی این مراسم ها عملا خنثی شود.

حجت الاسلام پیمایی اضافه کرد: با توجه به وضعیت کرونا و نیز بیانات رهبری مبنی بر لزوم رعایت همه پروتکل های بهداشتی در برگزاری مجالس عزاداری؛ خود را ملزم به رعایت این موازین می دانیم ولی این نکته را کسانی که در ستادهای استانی کرونا تصمیم گیر هستند در نظر داشته باشند که کار را بر خادمان سیدالشهدا اینقدر سخت نگیرند که مراسم ها را به تعطیلی بکشانند. بعضی از هیات ها در استان ایلام اعلام کرده اند با این سخت گیری ها هیات های خود را تعطیل خواهند کرد.

وی در ادامه بیان داشت: سلامت مومنین از واجبات دین اسلام است، اما از آن سو بقای حیات معنوی و روحی و انسانی یک جامعه که سایه همین مجالس و محافل حضرت سیدالشهدا و اهل بیت علیهم السلام انجام می گیرد، از این رو نباید اجازه دهیم که این مجالس دینی و معنوی از نظر محو شود.

وی تاکید کرد: نتیجه اینکه هم پروتکل ها باید رعایت شود و هم مجالس به تعطیلی کشانده نشود تا مردم از فیض محافل اهل بیت و معنویاتی که در محرم نهفته و باعث شده است که اسلام، دین و انقلاب زنده بماند، محروم شوند. این ها باید تبیین شود به خصوص در شرایط جنگ فرهنگی، روانی و به قول رهبر معظم شبیخون فرهنگی است ما به شدت به این مجالس نیازمند هستیم و تعطیلی نماز جمعه ها در این چند ماه به روحیه دینی جامعه صدمه وارد کرده است.

حجت الاسلام پیمایی در ادامه با اشاره به اینکه متولیان و مسؤولان هیات های مذهبی و دینی باید با بصیرت و دشمن شناس باشند، گفت: سالیان سال است که جریان های منحرف، دین ستیز و... به دنبال ایجاد حاشیه برای اسلام به ویژه مذهب حقه شیعه هستند و در این میان ایام محرم را هدف تبلیغات مسموم خود قرار دادند، بنابراین همه ما عزاداران حسینی باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و اجتماعی از یک سو از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری و از سوی دیگر تبلیغات دشمنان علیه این مجالس دینی را خنثی کنیم.

وی بیان داشت: موضوع دیگری که همیشه به عنوان دغدغه علمای دینی بوده و هست، وجود جریان های دین ستیز در داخل خود اسلام است، فرقه ها و نحله هایی که با حمایت دلارهای عربی ـ غربی ـ عبری به دنبال تحریف اصل دین اسلام هستند.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در ایلام خاطرنشان ساخت: در ایام برپایی مجالس عزای حسینی باید مسؤولان هیات ها به شدت مراقب نفوذ این جریان های خزنده در مجالس عزاداری باشند و اجازه ندهند که این مجالس معنوی و دینی دستخوش افراط و تفریط شوند، زیرا اساس اسلام، بر روی اعتدال و میانه روی بنیاد نهاده شده است.

وی اضافه کرد: اتفاقا باید به برپایی مجالس امام حسین (ع) در این ایام باید به شدت کمک کنیم زیرا بهترین فرصت برای پاسخگویی به شبهات مطرح شده در ماه های گذشته و ایام کرونا و تهمت های ناروایی که به دین و شیعه زده اند همین ایام است و نیز این ایام فرصتی ناب برای تبیین جایگاه امامت در اسلام و عالم هستی است.

حجت الاسلام پیمایی در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم عزاداران حسینی و دوستداران اهل بیت علیهم السلام با رعایت کامل موازین و پروتکل های بهداشتی زمینه برگزاری مجالس عظیم اقامه عزای حسینی را فراهم کنند، زیرا در اسلام سلامت مومنین از اولویت های این دین آسمانی است./1404/ت210/ب1

ارسال نظرات